23948sdkhjf

E-handel er også samarbejde

Carl Ras e-handelsplatform skaber overblik og øger håndværksmestrenes muligheder for at drive en effektiv forretning, Selvom Carl Ras gerne vil se kunderne i butikkerne, hvor de kan få rådgivning og finde de bedste løsninger, så vil mange håndværksmestre kunne øge effektiviteten ved at bruge e-handelsplatformen mere hyppigt.
- For os gælder det om at have de rigtige vare til den rigtige pris og at kunne yde kompetent vejledning til vores kunder – uanset om de handler i vores nuværende 12 fysiske butikker eller handler på vores e-handelsplatform.

Det siger web manager hos Carl Ras, Kurt Hindkjær.

Carl Ras’ e-handelsplatform er blandt de bedste og mest omfattende herhjemme og konceptet har modtaget flere nomineringer som branchens bedste og bliver ofte skelet til blandt de mange udbydere af byggematerialer i Danmark. Med mere end 27.000 varenumre gælder det også i høj grad om at skabe overblik for kunderne, så de kan gennemføre deres indkøb hurtigt og effektivt.

- Udviklingen af Carl Ras e-handelsplatform tog for alvor fart, da vi besluttede at gennemføre et komplet re-design i starten af 2013. Målsætningen var at forbedre kundernes muligheder for at handle hurtigt og effektivt og naturligvis også at øge antallet af kunder på platformen, forklarer Kurt Hindkjær.

Carl Ras har tilbudt e-handel siden 2006 og har både lanceret en mobil e-handelsløsning og apps til smartphones og tablets. Målet har været tilgængelighed på alle kanaler for at gøre kunderne mere effektive.

- Med beslutningen om re-design fulgte en komplet revurdering af samspillet mellem alle disse digitale kanaler, så de i dag fremstår langt mere overskuelige, målrettet, moderne og som et reelt værktøj til de mange professionelle virksomheder og håndværkere, fremhæver Kurt Hindkjær.

Den nu værende e-handelsløsning blev lanceret i efteråret sidste år og er blevet taget rigtig godt i mod.

Tættere på kunderne

- Vi har været igennem en stor digital forvandling fra traditionel e-handel til såkaldt cross-channel- e-handel, så alle kanaler nu hænger fint og logisk sammen. Det er vigtigt, at kunderne oplever en sammenhæng ved et butiksbesøg, en opringning eller et online besøg. Derfor er de digitale løsninger tænkt sammen som en helhed.

Vi har løbende dialog med kunderne for hele tiden at holde os skarpe og imødekomme kundernes behov. Derfor er vores e-handelsplatform på mange måder et spejl af det kunderne føler sig trygge ved og som reelt letter deres dagligdag. Det gælder jo for os om at være med til at øge kundernes mulighed for at arbejde effektivt og dermed også øge deres muligheder for at skabe bedre bundlinje.

Både når de handler varer og når de f.eks. skal skabe sig overblik over tidligere køb hos os.

Området "Mit Carl Ras" er maskinrummet i kundens forretning med os og her kan de se alt fra tidligere køb, mulighed for hurtig genkøb, en søgbar ordrehistorik samt saldoopgørelse og meget mere. Samtidig får vi bedre indsigt i kundernes indkøbsmønstre og behov og kan på den måde bidrage aktivt med rådgivning, tilbud o.a., forklarer Kurt Hindkjær.

Effektivt handel

Selvom Kurt Hindkjær naturligvis gerne vil se kunderne i de 12 fysiske butikker, hvor de kan få rådgivning og finde de bedste løsninger, så lægger han ikke skjul på, at mange håndværksmestre vil kunne øge effektiviteten ved at bruge e-handelsplatformen mere hyppigt.

- E-handelsplatformen skaber jo mulighed for overblik over byggesagerne. Hvis håndværksmesteren og svendene bruger lidt tid på at få alle indkøb til en byggesag klaret via e-handelsplatformen på én gang, så står svendene ikke pludselig på byggepladsen og mangler et par beslag eller fem pakker søm til sømpistolen, som de skal forbi butikken og have. Det er alt andet lige mere effektivt at få det hele leveret på byggepladsen på én gang, siger Kurt Hindkjær

.

Han sammenligner det med, at man jo også gør det mere effektivt for sig selv, hvis man køber fødevarer til husholdningen ind til hele ugen på én gang i stedet for at skulle forbi butikken og handle hver dag.

- Udgangspunktet er jo, at man på forhånd kan skabe sig et overblik over, hvad det er man skal bruge. Derfor er det også muligt at handle det hele ind på én gang. Det er mere effektivt. Og for håndværksmesteren er der både tidsmæssige og økonomiske gevinster at hente på den måde, fastslår Kurt Hindkjær og tilføjer, at udfordringen for Carl Ras er at deltage professionelt og aktivt i den del af værdikæden der tilbyder produktkvalitet, service og rådgivning. Og herunder tilbyde en effektiv digital samarbejdsplatform.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.359