23948sdkhjf

Om Mester Tidende

Mester Tidende er en del af Nordiske Medier A/S. Den primære læserskare, de små virksomheder, er stærkt orienteret mod nye regler og lovgivning, mens de største virksomheder generelt interesserer sig mere for ledelse og optimering.

Mester Tidende hjælper mester med at gøre hans virksomhed til en god forretning. Det gør vi ved at sætte fokus på både det værktøj og de materialer, mester og hans svende bruger i det daglige arbejde.

Oplag: 22.044. Læsertal: 33.000.

Om Nordiske Medier
Nordiske Medier er en af Skandinaviens største virksomheder inden for specialmedier. Virksomheden dækker nordisk erhvervsliv med konstruktive, troværdige og uafhængige nyheder – med særligt fokus på at være helt tæt på de brancher, vi beskæftiger os med.

Der er 210 medarbejdere med base i Aalborg, København, Gøteborg, Stockholm og Oslo og en samlet omsætning på over 200 mio. kr. Nordiske Medier er en solid virksomhed med orden i økonomien.

De p.t. 44 medier og branchenetværk omfatter i dag bl.a.:
Licitationen – Byggeriets dagblad, Jern & Maskinindustrien, Mester Tidende, Motor-magasinet, Transportmagasinet, Magasinet Pleje, Building Supply, Metal Supply, Food Supply, Wood Supply, Electronic Supply, Energy Supply og RetailNews – flere af medierne er i Sverige og et par medier er i Norge.

Redaktionelt arbejder 90 journalister og redaktører på tværs af de mange brancher. Dagsredaktionen tager sig af den løbende nyhedsstrøm og sørger for, at vi er på forkant med alle nyheder på vores online medier. Journalister fra printmedierne samt analysegruppen går i dybden med bl.a. brancheanalyser, særlige temaer, opfølgning på udvalgte sager, portrætter m.m. Hele tiden med fokus på at give læserne et grundigt branchekendskab, man ikke kan finde i den brede nyhedsstrøm. I modsætning til mange andre medier skriver Nordiske Medier om både store og små virksomheder - og både politiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold, der har betydning for erhvervslivet. Fagmediernes professionelle journalister arbejder for at levere velskrevne, spændende og saglige artikler, så de kan levere indhold af høj faglig kvalitet til læserne, der selv er faglige eksperter inden for de brancher, de er beskæftiget i.

I 2012 blev virksomheden en del af Det Nordjyske Mediehus og høster de naturlige fordele af dette, samtidig med at Nordiske Medier har samme selvstændige profil som hidtil.

I 2014 blev Industribasen og Danske Fagmedier en del af familien. Industribasen er en online auktions- og markedsplads for købere og sælgere indenfor industrien. Danske Fagmediers printmedier er nogle af Danmarks ældste og mest veletablerede fagblade med flere end 150.000 månedlige læsere, der får viden i bygge- og anlægssektoren, autobranchen, transportbranchen, plejesektoren, fremstillingsindustri og entreprenør- og håndværkerindustri. Selskaberne og medierne under Nordiske Medier udsender hver dag nyhedsbreve til flere end 250.000 modtagere.

I december 2016 blev den svenske medievirksomhed, Mentor Communication, med sine 23 medier en del af familien.

Send til en kollega

0.031