23948sdkhjf

Lokalt forsikringsselskab kan være en fordel for håndværksmesteren

Små og mellemstore virksomheder kan have fordel af et forsikringsselskab, som passer til deres størrelse
- Er der et problem, kan den lokale erhvervsassurandør være fremme på en halv time. Man er ikke nr. 17 i slusen til et call center. Den forskel på service og kontakt bør mindre og mellemstore virksomheder have i baghovedet, siger advokat Hans Jørgen Kaptain, Frederikshavn til Mester Tidende..

Hans Jørgen Kaptain er delegeret i Købstædernes Forsikring og valgt af kunderne i Vendsyssel og dermed kundernes lokale tillidsmand. Selskabet har lokale assurandører i hele landet. De er mobile og kører ud til virksomhederne.

- Små og mellemstore virksomheder bør gå til et forsikringsselskab, som passer til deres størrelse. Lige så vigtig er nærheden. Erhvervskunder besøges en gang årligt, hvor man får gode råd om sikring og forsikring, siger han og tilføjer, at Købstædernes Forsikring sender 95-100 kroner tilbage til kunderne som service og skadebetaling af hver 100 kroner, kunderne betaler i præmie. De store selskaber ligger typisk på 85 kroner af hver 100 kroner, fremhæver Hans Jørgen Kaptain i Mester Tidende.

Rundtur i virksomheden

- Vores motto er "Vi vil behandle kunderne, så de får lyst til at anbefale os til andre". Og det er der faktisk mange, som gør, siger erhvervsassurandør Anders Sand-Jensen, der er Købstædernes Forsikrings lokale mand i Vendsyssel.

- Forleden var jeg på besøg hos en erhvervskunde og kom hjem med to nye kunder og en henvisning til nabovirksomheden, som havde hørt om vores service og rådgivning. Nu er jeg ved at gennemgå hans behov.

Sådan en oplevelse gør mig glad. Den viser, præcis det vi kan i et mindre forsikringsselskab. Vi er tættere på kunderne og kender kunderne og deres virksomhed.

- Ringer mine kunder om en skade eller et råd, har jeg været ude og se virksomheden. Set bygningerne og har drøftet forholdene. Det er jo helt anderledes. Mine øjne er programmeret til at se efter de rigtige ting, når jeg går en tur gennem virksomheden, siger Anders Sand-Jensen til Mester Tidende.

- En årlig gennemgang sikrer, at alt er med, og virksomheden ikke betaler for meget. På et år sker der meget: En ny maskine, ændret anvendelse af en bygning, hvordan med driftstab og produktansvar?

Forsikring skal være enkelt. Det skal ikke være så kompliceret. Men det kræver, at nogen gør det enkelt, siger Anders Sand-Jensen.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078