23948sdkhjf

Installatøren er gået online

Hos Schandorff på Amager er både elektriker- og VVS-opgaverne blevet mere effektive med et nyt IT-program, der let kan styres fra håndværkernes mobiltelefoner
For knap tre år siden fik håndværkervirksomheden Schandorff på Amager et nyt IT-system, som håndterer og understøtter hele arbejdsprocessen hos firmaets elektrikere og VVS-folk. Det gælder lige fra tilbud over ordremodtagelse og opgaveudførelse til afslutning og fakturering.

IT-systemet ServiceSuite fra den nordiske Visma-koncern er i dag implementeret hos elektrikerne og VVS-folkene, der arbejder med mange varenumre på opgaverne. Arbejdssedler og følgesedler udgør således et kompliceret faktureringsgrundlag med mange data og informationer. Det er derfor nødvendigt for både administrationen og den enkelte medarbejder at være omhyggelig for at lageret stemmer og kundens faktura er korrekt.

- Det var en lidt lang proces at få lært en flok gamle drenge at styre arbejdsdagen via en iPhone og en iPad, men i dag vil ingen af os undvære det, for det har fjernet en masse manuelle rutiner, løse papirer og gule sedler. Samtidig giver det et fantastisk overblik over arbejdsopgaverne, fortæller direktør Henri Flex.

Aftaler skal holdes

A. Schandorffs Efts. ApS udfører alle tænkelige opgaver indenfor el-, VVS-, tømrer-, murer- og malerfaget. Virksomheden har eksisteret på Amager siden 1916 og er kendt for kvalitet. Derfor skal alle i virksomheden leve op til målsætningen om at levere kvalitetsarbejde til konkurrencedygtige priser, samt at sørge for at overholde aftaler, betingelser og leveringstider.

- Vi får ca 50 pct. af vores opgaver via hjemmesiden og mails. Resten kommer via telefon og udbud, som vi vinder. Vores planlægger vurderer så, hvor lang tid en opgave tager, og hvem der bedst kan løse den hurtigt og effektivt for kunden, siger Henri Flex og fortsætter:

- Alle kan på deres iPhones eller iPads se, når der indgår en opgave, hvem der tager den og hvornår opgaven er udført. Når en kunde ringer, kan planlæggeren altid se, hvornår medarbejderen cirka er hos kunden, for hvis den er grøn, så er den taget og manden er på vej. Det giver en utrolig god kundeoplevelse, og det er jo ikke mindst glade og tilfredse kunder, vi lever af, fastslår direktøren.

It-systemerne samarbejder

Også på de indre linier har systemet været en positiv gevinst. Blandt andet fordi ugesedler og følgesedler tidligere godt kunne blive væk, eller der lettere kunne ske fejlkontering i det gamle system. Alt det er nu erstattet af ServiceSuite, der ikke alene giver bedre overblik, men også giver bedre kundeservice og har skabt grundlaget for større lønsomhed.

- Gennem mange år har vi brugt økonomisystemet Stellar, der på et tidspunkt blev købt af Mamut. Da Mamut så senere blev købt af Visma fik vi en dialog med Visma om mulighederne for at udnytte vores Stellar-system bedre.

- Det helt geniale er, at Stellar OfficePro arbejder sammen med ServiceSuite, så hver nat importerer og eksporterer systemerne priser, varer og kundedata, således at vores opgavestyringsværkstøj og økonomisystem i fællesskab har gjort en lang række manuelle processer automatiske og dermed gjort vores forretning mere effektiv og lønsom. Det er vi ganske godt tilfredse med, fastslår Henri Flex.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078