23948sdkhjf

Stop klamphuggerne

Der er mere end nogensinde brug for, at håndværksfirmaerne strammer op og gør det til en del af leverancen også at yde god service og skabe tilfredse kunder, mener Mester Tidende
- Nogle få brodne kar er med til at give alle små og mellemstore håndværksfirmaer et dårligt rygte. Har en kunde først været i kløerne på en klamphugger som har leveret dårligt arbejde og snydt så vandet driver, så bliver alle håndværksfirmaer hurtigt slået over en kam som uhæderlige.

Det skriver chefredaktør Klaus Tøttrup på lederplads i den seneste udgave af Mester Tidende.

Chefredaktøren mener, at der derfor mere end nogensinde er brug for, at håndværksfirmaerne strammer op og gør det til en del af leverancen også at yde god service og skabe tilfredse kunder.

- Tilfredse kunder har det endda med at komme igen og de anbefaler også gerne andre en håndværkmester, der har leveret et godt stykke arbejde. Den markedsføring er uvurderlig.

Det var måske en idé at tage en snak i virksomheden om service og kundepleje . Det betaler sig helt sikkert i længden at have en god dialog med kunderne frem for, at de blot er et sags- og fakturanummer. Den personlige kontakt med kunderne skaber også mulighed for at afdække om der er flere opgaver kunden skal have løst nu og her eller i fremtiden.

Og så er der selvfølgelig en hel masser "besværlige" kunder, som håndværksmesteren skal bruge tid på at overbevise om, at der også findes hæderlige håndværkere og at der heldigvis stadig er flest af den slags, skriver Mester Tidende på lederplads.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095