23948sdkhjf

En Land-Rover giver aldrig op

Defender. Ikonet fra Land-Rover. Udviklet under krigen, men først klar i 1948. Siden har den deltaget i utallige krige, konflikter og redningsopgaver på hele jordkloden
Hvis en Land-Rover giver op i et terræn, er der kun bæltekøretøjer, der kan komme igennem. Måske en anelse overdrevet, men sådan er dens ry. Har man først prøvet en Defender og har lært at køre den, så synes man det er spændende at udfordre den.

Det skriver Mester Tidende, som har ladet en håndfuld håndværkere teste ikon-offroad’eren

Den er tung at køre i og har lange pedalvandringer, hvad især går ud over venstre ben, når koblingen skal aktiveres – ellers bruger man nærmest kun speederen i terrænet – for bremse skal man ikke ret meget. I hvert fald ikke ned ad bakke. Det klarer reduktionsgearet for chaufføren.

Defender fås dels som mandsskabsvogn, det vil sige med bagsæde og ekstra langt lad.

Så er der ingen afgift på bilen og prisen lander prisen på 242.560 kr. Som Van med 30 pct. afgift koster den 360.000 kr. plus moms.

Den må trækker 3,5 tons på krogen, men flere af testkørerne mener, at 122 hk er lige lidt nok til det job.

Men i en Land-Rover kører man ikke hurtigt og har normalt god tid!
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109