23948sdkhjf

Sæt kunden i fokus, men tjek ham ud først

Der findes kunder, som ikke kan stilles tilfreds. Dem kan håndværksmesteren med fordel forsøge at undgå. De optræder hyppigt på de sociale medier og diverse portaler. De er lette at identificere og lette at undgå, skriver Mester Tidende
- Man bliver ikke håndværksmester hvis man dukker sig, når konkurrenterne eller bygherren er i trynings-humør. Hvis man ikke åbner munden og er klar til at tage konflikten, så har man næsten tabt kampen på forhånd.

Man bliver heller ikke en succesrig håndværksmester, hvis man ikke har flair for en regne en god pris og er god til at motivere sine svende.

Det skriver chefredaktør Klaus Tøttrup på lederplads i Mester Tidende

- Til gengæld har man gode chancer for at drive en rentabel forretning hvis man forstår at sige nej til de mest usikre opgaver og hvis man formår at have dygtige og loyale medarbejdere, som skaber tilfredse kunder.

Den håndværksmester, som sætter kunden i fokus og opfylder kundens behov og som samtidig kan levere både kvalitet og god service har nogle meget stærke konkurrencefordele i forhold til den håndværksmester, hvor kunden bare er et fakturanummer.

Derfor gælder det om at have kunderne i fokus fra start til slut. Det betaler sig. For tilfredse kunder kommer tilbage og de anbefaler dig til venner og bekendte - på de digitale sociale medier og via mund-til-mund metoden, skriver chefredaktøren på lederplads.

- Der findes selvfølgelig også kunder, som ikke kan stilles tilfreds. Dem kan du med fordel forsøge at undgå. Brokrøve er der nok af og de optræder såmænd også hyppigt på de sociale medier og diverse portaler. De er lette at identificere og lette at undgå.

Så sæt kunden i fokus, men tjek ham lige ud først! , lyder rådet fra Mester Tidendes chefredaktør.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078