23948sdkhjf

Nye akustiklofter fra Knauf

Knauf udvider sortimentet af akustiklofter med AMF-serien, som består af loftsplader af vådpresset mineraluld
Knauf tager nu en serie af akustiklofter i mineraluld, AMF-serien, ind i sit sortiment. Det er et vigtigt led i Knaufs strategi, der skal placere virksomheden som leverandør af komplette løsninger til byggeriet.

AMF-serien er første led i en større udvidelse af Knaufs udvalg af akustiklofter, som i løbet af foråret også vil komme til at omfatte akustiklofter af træbeton. Alle sammen produkter fra den store, verdensomspændende Knauf-gruppe med hovedsæde i Tyskland. Det udvidede sortiment giver Knauf muligheder for at rådgive om og optimere akustikløsninger uanset materialevalget.

- Med AMF giver vi bygherrer endnu en valgmulighed inden for akustikløsninger. Akustik er en faktor, som alt for tit bliver overset i et byggeprojekt.

Dårlig lyd og akustik kan give stress og generelt have en negativ effekt på helbredet hos brugerne af den færdige bygning. Vi opfordrer derfor til, at akustikløsninger tænkes ind fra starten. AMF-mineraluldslofter er et alternativ til vores akustiklofter i gips, og det sikrer stor valgfrihed, siger produktchef hos KnaufA/S i Hobro, Per Olsen.

Fokus på miljø og ergonomi

AMF-produkterne er fremstillet af bionedbrydelige materialer. De er fri for formaldehyd, nemme at vedligeholde og ikke mindst nemme at rengøre. Mineraluld er et let produkt, som betyder, at de er ergonomiske og med til at sikre et godt arbejdsmiljø under montagen.

Bredden i Knaufs sortiment giver en stor frihed i bygherrens valg af design og funktionalitet.

- Vores sortiment indeholder en lang række produkter med forskellige grader af akustiske egenskaber, som tilsammen dækker det fulde funktionsområde. Den stilfulde glatte hvide finish er fælles for alle produkterne, og derfor kan kunden kombinere forskellige produkter efter behov og stadig beholde det samme stilistiske udtryk. Men man kan også printe på eller farve pladerne, så de kan blive en aktiv del af både dekoration og farvekodning, fortæller Per Olsen.

- Hos Knauf leverer vi hele løsninger til kunderne, og med tilføjelsen af AMF-produkterne har vi taget et stort skridt mod at opnå det bedste akustiske indeklima for kunderne. Når vi sælger samlede løsninger, giver det samlastfordele for både forhandlere og entreprenører, fordi de kan få alt med fra trælasten første gang, siger Per Olsen.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079