23948sdkhjf

Davidsen har afholdt sit helt eget danmarksmesterskab

Et helt års salg af gulvpap solgt på bare 14 dage. Det er ét af resultaterne i en intern salgskonkurrence, hvor 21 erhvervsafdelinger i Davidsens Tømmerhandel har været opdelt i syv forskellige teams og derigennem kæmpet om at sælge mest muligt i trælastkædens interne salgskonkurrence.

Konkurrencen blev vundet af Team Makita med lokalafdelingerne i Haderslev, Rødekro og Billund. Ganske vist plejer kædens afdelinger dagligt at konkurrere, men med Davidsens Mesterskaberne i salg har konkurrencen været sat i system med fastlagte spilleregler og gevinster, og så blev det alvor.         

Selvom der blev kæmpet om højeste salg i 20 forskellige discipliner, endte konkurrencen med at udvikle sig til noget af en gyser. Team Dyrup med Karlslunde, Kolding og Nr. Nebel pressede i perioder de tre jyske guldvindere så meget, så der måtte trykkes ekstra hårdt på salgspedalen helt frem til målstregen.    

– Vi ville vinde DM og lagde fra starten en meget aggressiv salgsstrategi med fokus på vores trælast, der har kædens bedste sælgere. Strategien virkede, og jeg er både glad og meget stolt over, at vi sammen med teamkollegaerne i Rødekro og Billund vinder DM i salg, siger trælastsælger Christoffer Thomassen fra Davidsen på Fjelstrupvej i Haderslev.         

Ikke set tidligere

Som en del af Davidsens DM i salg har kædens leverandører været aktivt involveret med konsulenter, salgsmateriale og udstillinger. De syv teams har haft deres egne sponsorer i henholdsvis Makita, Stanley Black & Decker, Dyrup, Bosch, Dana Lim, ITW og Ox-On, og leverandørerne har deltaget med op til flere tilbudsvarer under konkurrencen.

– Denne salgskonkurrence er helt unik, og jeg kan ikke mindes at have set tilsvarende i branchen, siger Henrik Søndergaard fra Makita Danmark, der har fungeret som teamsponsor til de tre guldvindere.

Salgskonkurrencens tilbud har været annonceret i Davidsens trykte tilbudsavis målrettet erhvervskunderne, ligesom de gode tilbud har været markedsført på plakater, bannere og sociale medier. Det har aktiveret kunderne, som har købt alt fra boremaskiner over vaterpas til høreværn. 

– Mine medarbejdere og jeg handler dagligt hos Davidsen i Rødekro, så vi har ikke kunnet undgå at blive positivt involveret i kampen. Det har været spændende at følge med i, og vi har da også taget del i de mange gode tilbud, fortæller indehaver René Severin fra Erling Andersen Snedker- og tømrerforretning A/S i Aabenraa.

Så mens de ansatte i Haderslev, Rødekro og Billund glæder sig over guld, hæder og ære, kan resten af Davidsen bruge erfaringerne fra salgskonkurrencen til at gøre det endnu bedre fremover.   

– Med DM i salg har vi øget samarbejdet på tværs af geografi og skabt nye venskaber imellem vores afdelinger. Når vi aktiverer hinanden, bliver resultaterne også derefter, siger marketingchef Kristina R. Dahl fra Davidsens Tømmerhandel, der endnu ikke vil løfte sløret for, om der kommer en ny omgang DM i salg senere i år.

Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111