23948sdkhjf

Holder døren åben for håndboldkvinderne

KPK holder hånden under de danske håndbolddamer - også i en tid, hvor det mest handler om aflyste kampe
I november måned underskrev KPK Døre og Vinduer en ny toårig sponsoraftale med Dansk Håndbold Forbund (DHF), som skulle sikre virksomheden stor eksponering i både 2020 og 2021. Dog betyder coronakrisen nu, at flere kampe som eksempelvis kampen på hjemmeøen mod Brasilien og to landskampe i maj er blevet aflyst, og KPK får således langt fra den eksponering, som fra starten var tiltænkt.

Men det begrænser ikke vinduesproducenten i at støtte de danske håndbolddamer, hedder de en pressemeddelelse:

- Det er selvfølgelig beklageligt, at coronakrisen har gjort, at vi ikke får samme eksponering i forbindelse med vores sponsorat, som vi tidligere har fået, og vi er især ærgerlige over, at kampen på Mors blev aflyst. Men det betyder ikke, at håndbolddamerne ikke fortsat har vores fulde opbakning, lyder det fra KPK Døre og Vinduers salgschef, Peter Bechmann, som fortsætter:

- Det er nemlig i en tid som denne, vi skal stå sammen og vise, at vi har hinandens ryg, da det er altafgørende for, at vores samfund også hænger sammen på den anden side af krisen. Derfor fastholder vi sponsoratet, selvom vi i princippet ikke får den ydelse, vi egentlig har købt. I stedet holder vi hånden under håndbold og det gode håndværk ved i samarbejde med DHF og håndbolddamerne at tænke ud af boksen i forhold til, hvordan vi i disse måneder fortsat får det mest optimale ud af vores sponsorat.

Sponsor siden 2015
KPK Døre og Vinduer har været sponsor for kvindelandsholdet siden 2015, og formålet med sponsoratet har hele tiden være at øge kendskabsgraden til brandet, så vinduesproducenten på den måde gør det nemmere for håndværkerne at sælge virksomhedens produkter.

- Sponsoratet har betydning for mange flere end bare DHF og os. Det har blandt andre også betydning for de mange danske håndboldfans og for de lokale håndværkere, som skal sælge vores dør- og vinduesløsninger. Derfor er det vigtigt, at alle lige nu tænker udover egen næsetip og i mere langsigtede løsninger, forklarer Peter Bechmann.

For at KPK fortsat kan få det optimale ud af sponsoratet og gøre det lettere for de lokale håndværkere at sælge virksomhedens produkter, er DHF og KPK i fællesskab kommet frem til flere alternative måder, hvorpå de to parter kan drage nytte og glæde af samarbejdet i en tid, hvor der ikke bliver spillet landskampe. Det gælder eksempelvis videoproduktioner i samarbejde med spillerne, virksomhedsbesøg og en større samlingsdag, hvor spillerne og sponsorerne var samlet:

- Der har altid været stor opbakning fra KPK og virksomhedens medarbejdere, og vi er lige nu ekstra glade for også at have deres fulde støtte nu, hvor meget er svært inden for vores branche, fortæller DHF’s direktør, Henrik M. Jacobsen, og fortsætter:

- Derfor arbejder vi også hele tiden for, at KPK fortsat får noget eksponering gennem sponsoratet, og det er blandt andet resulteret i, at vi netop har haft nogle dage, som var dedikeret til vores store sponsorer. Her kunne de sammen med håndbolddamerne lave diverse markedsføringstiltag, som også er med til at synliggøre, at vi står sammen.

Næste gang, man igen håber på at kunne se de danske håndboldkvinder løbe på banen iført tøj med KPK’s logo på, bliver til Golden League i oktober og ikke mindst EM på hjemmebane til december.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.223