23948sdkhjf

KPK åbner showroom både ubemandet og digitalt

Hos KPK Døre og Vinduer har man længe planlagt åbningen af et helt nyt showroom i nye lokaler for at imødekomme efterspørgslen fra virksomhedens sjællandske kunder. Men nu – hvor showroomet endelig står klart – har man i stedet for den store åbningsreception måttet tænke i nye rammer for at undgå potentiel coronasmittespredning. Derfor kan showroomet nu både tilgås ubemandet og digitalt.

For at imødekomme en stor efterspørgsel på jyske døre og vinduer på Sjælland har Mors-virksomheden KPK Døre og Vinduer de sidste mange måneder arbejdet på at etablere et nyt showroom på Lyngbyvej i København. Nu står showroomet endelig færdigt, men i stedet for en stor åbningsreception har vinduesproducenten taget andre metoder i brug dels for at skabe opmærksomhed omkring den nye, flotte udstilling og dels for at gøre det muligt at se den uden kontakt til andre:

– Over halvdelen af vores kunder er på Sjælland, og derfor har vi længe haft et ønske om at etablere et showroom i området, hvor håndværkere kan fremvise vores mange forskellige dør- og vinduesløsninger, og hvor slutkunderne kan se og røre produkterne, før de laver en større investering. Det ønske er nu endelig blevet til virkelighed, da vi netop har åbnet op for lokalerne, forklarer KPK Døre og Vinduers salgschef, Peter Bechmann, og fortsætter:

– Desværre er det dog blevet til virkelighed i en periode, hvor vi som følge af coronaen hverken kan samles for mange eller stå for tæt. Derfor er det også sværere at invitere folk ind til åbningsreception og se den nye udstilling på traditionel vis, og det har gjort, at vi har måttet tænke ud af boksen. Vores nylancerede showroom er således lavet, så det nu også henvender sig til dem, der enten ønsker at se det på egen hånd, uden håndværkere og sælgere omkring sig, eller dem, der gerne vil undgå at være fysisk til stede overhovedet.

Gæster kommer ind med kode
Konkret har KPK Døre og Vinduer derfor udviklet showroomet, så det kan tilgås ubemandet ved, at enten håndværkerne eller slutkunderne får en nøglekode på virksomhedens hjemmeside. De kan således på alle ugens dage, 365 dage om året, klokken 6.00 til 24.00 selv låse sig ind og se de forskellige dør- og vinduesløsninger:

– Når vi gør showroomet ubemandet, kan alle og enhver komme ind og se vores produkter uden, de behøver omgås andre mennesker, hvilket bidrager til at undgå potentiel coronasmittespredning. Samtidig giver det en større fleksibilitet til håndværkerne, som selv kan beslutte, hvornår de viser produkterne frem eller helt undlade at tage med. Er en slutbruger interesseret i eksempelvis vores nye Vision-vinduesserie, som har et minimalistisk design med en smal vinduesramme, kan de nemlig også på egen hånd tage ind og se produktet, forklarer Peter Bechmann.

Derudover har virksomheden udviklet det fysiske showroom i en virtuel udgave, hvor det er muligt for håndværkerne eller virksomhedens sælgere enten ved en skærm eller over telefonen at guide igennem udstillingen og således vise nøjagtigt det samme frem, som hvis man mødte op på adressen. 

– Selvom man får et bedre indtryk af produkterne, når man kan se og føle på dem i virkeligheden, så ser vi det virtuelle showroom som et rigtig godt alternativ og supplement. Samtidig giver det nogle fordele i forhold til de kunder, der hverken befinder sig i nærheden af København eller Mors, hvor vi har vores andet showroom, da det ikke udelukker dem fra at kunne få en rundvisning, slutter Peter Bechmann.

Den 1. februar 2020 overtog KPK lokalerne til det nye showroom, som nu er blevet bygget færdigt af KPK’s egne, tømreruddannede sælgere. Showroomet kan besøges enten på Lyngbyvej 89 i København eller virtuelt her.

 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109