23948sdkhjf

FB Gruppen henter chef fra Bonava

Trods den aktuelle Corona-afmatning og skrappere krav til boligkøberne fortsætter projektudviklingskoncernen FB Gruppen A/S sin stabile vækststrategi. Efter aflevering af flere end 1.000 boliger i 2019 og 700 boliger klar til nye beboere i 2020 styrker FB Gruppen nu sin salgsorganisation.

Det sker med ansættelse af den erfarne Hans Jørn Abrahamsen, der netop er hentet fra Bonava til FB Gruppen i en nyoprettet stilling som salgs- og marketingdirektør.

- Jeg har fulgt FB Gruppen gennem flere år, og jeg er imponeret over den tilgang, de har til kvalitet og helhedsorienteret byudvikling. Og egentlig var jeg godt tilfreds i mit job og havde ikke tænkt at skifte. Men der er så mange spændende projekter i gang og flere på vej, så jeg glæder mig utrolig meget til at komme ombord og forhåbentlig kunne bidrage til både produktudvikling, salgsstrategi og den gode kundeoplevelse, siger Hans Jørn Abrahamsen.

Hurtig omstillingsevne
FB Gruppen har med få og målrettede opkøb gennem det seneste par år opbygget en pipeline med over 300.000 kvm, hvoraf 200.000 kvm er i option.
- På Grønttorvet er vi netop nu i gang med nogle af de sidste byggefelter, så vi i løbet af i år og næste år når op på de 2.700 boliger, der vil udgøre den spirende, grønne bydel. Herudover står vi over for en række nye boligprojekter på vej i Ballerup, Stenløse, Holbæk, Gentofte og på Københavns vestegn, fortæller adm. direktør Hans-Bo Hyldig og uddyber:
- Vi ønsker at kunne manøvrere hurtigt mellem direkte salg til kunderne, salg gennem partnere eller engros til investorer alt efter, hvordan vi vurderer situationen af et projekt i et givet marked. Derfor sætter vi nu ekstra kræfter ind i salgsorganisationen, og det glæder mig at kunne byde velkommen til Hans Jørn Abrahamsen, som har stor erfaring i markedet, siger Hans-Bo Hyldig.

Datadrevet tilgang
Hans Jørn Abrahamsen kommer senest fra en stilling som salgschef for projektsalg hos Bonava, hvor han har været ansat siden 2005. Oprindeligt er han uddannet inden for revision hos KPMG og blev efterfølgende exam. assurandør hos Baltica. Interessen for salg tog til, og i en årrække var Abrahamsen ansat hos EDC Poul Erik Bech. Det er således 25 års erfaring fra ejendomsbranchen, der nu støder til FB Gruppens team.
- Erfaring er naturligvis meget godt, men jeg holder nu mest af at træffe beslutninger på et så veldokumenteret grundlag som muligt. Data fortæller meget, når man skal lægge den rigtige salgsstrategi, siger Hans Jørn Abrahamsen.

Tryghed og tillid
Den nye salgs- og marketingdirektør påpeger, at tiden jo ikke står stille, og at dét som kunderne vil have i dag, er måske ikke dét, den næste generation af boligkøbere ønsker. Derfor er salg for Abrahamsen ikke bare salg. Det er også at kunne aflæse markedet og bidrage til produkt- og konceptudvikling, men ikke mindst til tryghed og tillid i markedet.

- Når man taler projektsalg, taler man tryghed. Den fremmeste opgave for en projektudvikler er at levere, hvad man har lovet i den aftalte kvalitet til den aftalte tid. Når man holder, hvad man lover, så skaber det tryghed i markedet. Ikke blot for køberne, men også for samarbejdspartnere og investorer. De skal føle, at de har den professionelle projektudviklers hånd i ryggen. Det er netop dét, FB Gruppen er anerkendt for og som sammen med dygtig virksomhedsledelse har skabt de resultater, som de leverer, understreger Hans Jørn Abrahamsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094