23948sdkhjf

Webbaseret timesags-styring hitter

I takt med, at konkurrencen er blevet hårdere og indtjeningen på projekterne er under pres, så investerer de små og mellemstore håndværksvirksomheder massivt i at effektivisere og optimere driften. Det slår igennem hos timesags-platformen Ordrestyring.dk, og med en tilgang på flere end 3.500 stiger antallet af brugere til flere end 16.000, hvilket slår massivt igennem på både top- og bundlinjen i 2019.

Det skriver Ordrestyring.dk i en pressemeddelelse

Med en toplinjevækst på 32 pct. fortsætter Ordrestyring.dk, væksten fra de senere år. Samtidig følger bundlinjen nu for alvor med op og stiger fra -1,8 millioner kr. i 2018 til 8,6 millioner kr. i 2019.

- De mindre og mellemstore håndværksvirksomheder, som vi først og fremmest henvender os til, har ekstrem fokus på at optimere driften af virksomheden med bl.a. bedre overblik og at sikre, at alle materialer og alle timer bliver registreret, fordi indtjeningen på projekterne er under pres. Det er nogle af de primære grunde til de i stigende grad investerer i vores løsning, siger Tommy Hahn Sørensen, adm. direktør Ordrestyring.dk .

Favner flere faggrupper
Virksomheden offentliggør ikke tallene for selskabets omsætning, men bruttofortjenesten stiger fra 16,1 millioner. kr. i 2018 til 24,5 millioner kr. i 2019. Det er en stigning på mere end 52 pct. Ordrestyring.dk er i perioden vokset fra 25-33 medarbejdere.

Ordrestyring.dks IT-platform, OS3, er født til at integrere endnu mere smidigt med flere andre systemer, f.eks. økonomiprogrammer, lønprogrammer, bookingsystem, GPS mm. Derudover er det nu blevet en langt mere datadrevet platform, som også sikrer håndværksvirksomhederne i forhold til fremtidige digitale muligheder og tiltag.

- Det er stadig først og fremmest vvs’ere og elektrikere, der er koblet på Ordrestyring.dk, men med den nye platform favner vi flere faggrupper, herunder tømrere, malere og entreprenører, og det mærker vi nu, siger Tommy Hahn Sørensen.

Han peger endvidere på, at mange af virksomhederne i byggebranchen gerne vil have de mest moderne systemer, bl.a. fordi lærlinge og svende nu er begyndt at efterspørge professionelle, digitale værktøjer. Derfor er Ordrestyring.dk i dag med til at tiltrække talent og arbejdskraft til virksomhederne, mener han.

- At indføre en professionel drift- og planlægningsmotor som ordrestyring.dk, handler jo i dag ikke om at afskaffe personalet i administrationen. Det handler i høj grad om at frigøre bogholderen fra en masse manuelt arbejde, og så udnytte data fra systemet og bringe bogholderens viden i spil på en mere intelligent måde, der giver endnu mere værdi til forretningen, forklarer Tommy Hahn Sørensen.
Samtidig pointerer han, at når medarbejderne selv kan registrere og holde styr på deres timer via app'en, så letter det rigtig meget i den daglige drift - både for medarbejderne og for administrationen.

Fortsat vækst i 2020
De tidligere år har Ordrestyring.dk reinvesteret det meste overskud i yderligere vækst. I dag er virksomheden med egne midler og uden ekstern funding nået dertil, at man har en solid forretning og overvejende har fokus på udvikling og optimering af forretningsdriften.
- Vi er jo samtidig en cloud-baseret virksomhed, der er blevet langt nemmere at drive effektivt, og det smitter nu positivt af på resultatet også, siger Tommy Hahn Sørensen.

Tommy Hahn Sørensen forventer fortsat vækst i 2020, men fremgangen afhænger af, hvor stor indflydelse coronakrisen kommer til at have på aktiviteterne i byggebranchen.

Artiklen er en del af temaet IT-værktøj.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172