23948sdkhjf

Det åbner døre at renovere 20 McDonalds’ på to år

Erhvervssegmentet er vokset med cirka 20 procent om året hos Magnus Thomsens Eftf.

Magnus Thomsens Eftf. har nydt godt af, at burgerkæden McDonalds de sidste par år har investeret markant i et nyt restaurantkoncept. Aalborg-tømreren har været den udførende part på mere en 20 af restaurant-ombygningerne, og det er en reference, der åbner døre andre steder. 

Senest er kundeporteføljen blevet udvidet med Dansk Bilglas, hvor Magnus Thomsens Eftf. i år har fået til opgave at renovere mere end en håndfuld af kædens værksteder. 

Alt sammen bygger det vider på den positive udvikling firmaet har gennemgået de seneste år, hvor erhvervssegmentet årligt er vokset med cirka 20 pct. 

- Vores vækst ligger helt klart inden for erhverv lige nu, og det ser ud til, at restauranter og detailhandel er et segment, der ligger rigtig godt til os, siger tømrermester Anders Harbo Thomsen, der er fjerde generation i ejerfamilien bag Magnus Thomsens Eftf.

10 dages intensivt arbejde uden rum til at indhente forsinkelser
Anders Harbo Thomsen er selv en fast del af ’McD-sjakket’ og oplevet de yderst tidspressede opgaver: 

- Vi har flere gange oplevet at få en opgave torsdag med beskeden om, at vi skal starte mandag og har ti dage til at udføre opgaven. Og så gør vi det, siger han og fortsætter: 

- Der ligger en spændende udfordring i at nå så meget på så kort tid. Og så er det altid en enorm tilfredsstillelse at se, at vi – efter at have rykket inventar, gulve og lofter ud af bygningen – kan nå at bygge 50 kvm til og alligevel blive klar til at servere burgere blot 10 dage senere. 

Tømrerfirmaet har leveret samtlige restauranter til tiden og bygherres fulde tilfredshed. Et par gange har det dog været nødvendigt at hente hjælp hjemme på kontoret for at nå i mål inden deadline: 

- Det er vilkårene, og det ved vi, når vi siger ja til opgaven. Hvis restauranten har meldt ud, at den åbner torsdag klokken 10, så skal den være klar torsdag klokken 10. Der er ikke et alternativ. Så hvis noget går galt, har vi få timer til at finde en løsning. Det er ikke som på andre projekter, hvor vi typisk kan indhente en forsinkelse i løbet af nogle uger. Og derfor får det også så meget fokus, mens opgaven står på. I de perioder er det både nat og dag, at telefonen er åben, fortæller Anders Harbo Thomsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078