Webbaseret timesagsstyring hitter
Ordrestyring.dk runder 10.000 brugere og sætter kursen mod 20.000 brugere
Ordrestyring.dk betegner det som en kæmpe milepæl og en drømmemålsætning for Ordrestyring.dk, der med en klar online strategi nu sætter kursen mod 20.000 brugere.
- Sidste år på samme tid havde vi lidt over 6.000 brugere. Så på blot 12 måneder har vi øget med næsten 4.000 nye brugere, så vi nu runder 10.000 brugere fordelt på flere end 1.500 virksomheder. Det giver os en tro på, at produktet og strategien rammer hovedet på sømmet og at vi inden for et par år har fordoblet, siger adm. direktør Tommy Hahn Sørensen.
Digital effektivisering
Ordrestyring er etableret i 2011 og er årligt vokset med 100 procent. Hver en tjent krone er investeret i udvikling og kompetente medarbejdere. I 2017 landede Ordrestyring en rekordomsætning på 25 millioner kr. Ifølge Tommy Hahn Sørensen er det nemlig nu ikke længere kun de mindre og mellemstore virksomheder – der er en klar oplever klar tendens op i markedet.
- Der er jo rigtig godt gang i byggeriet og mange af virksomhederne har fremgang og vækst og hos de større virksomheder er der nu også en erkendelse af, at du i dag kun kan drive en effektiv forretning, hvis du har digitale værktøjer, der optimerer og effektiviserer forretningsgangen, så det lander på bundlinjen, siger Tommy Hahn Sørensen.
Flere faggrupper kommer med
Ordrestyring.dk har indtil nu primært været målrettet mod virksomhederne i el- og vvs-branchen og de udgør i dag også langt størstedelen af kunderne. Men ifølge direktøren, så er tendensen, at alle faggrupper nu begynder at effektivisere.
- Vi oplever stigende interesse fra stort set alle faggrupper inden for håndværksbranchen. Det hænger igen sammen med, at flere og flere vil digitalisere, så de kan hægte sig på udviklingen i branchen. Og de fleste ser ordrestyringsprogrammet som det primære omdrejningspunkt, siger Tommy Hahn Sørensen.
- Den webbaserede og digitaliserede forretningstilgang, hvor Ordrestyringsprogrammet automatiserer og effektiviserer administrationen hos virksomhederne, skal også gennemsyre den måde Ordrestyring.dk samarbejder med virksomhederne på, lyder det fra den adm. direktør.
- Vores system er sat i verden for at effektivisere og give virksomhederne en nemmere hverdag, så de i endnu højere grad kan fokusere på deres kernekompetencer. Vi skal derfor også selv være tro imod den proces. Det betyder, at vi ikke bruger unødig tid hos virksomhederne, men i stedet stiller mandskab og digitale platforme til rådighed, når håndværkerne har tid og det passer ind i deres travle hverdag, siger Tommy Hahn Sørensen.
Den digitale tilgang betyder eksempelvis, at når håndværkerne første gang skal bruge systemet, så kan de selv booke en tid og en medarbejder, på et tidspunkt der passer ind i deres hverdag. På den måde undgår Ordrestyring.dk at forstyrre håndværkerne unødigt.
Ordrestyring har hovedkontor i København og beskæftiger knap 30 medarbejdere.
Artiklen er en del af temaet IT-værktøj.