23948sdkhjf

ProSave og Minuba taler sammen

Så er der integration mellem sags- og ordrestyringssystemet Minuba og indkøbssystemet ProSave
Integrationen mellem Minuba og ProSave i luften. Samtidig er det kun et par måneder siden, at ProSave kunne fortælle om integration til tilbudssystemet Corbis EL, og snart kommer også integration til regnskabsprogrammet e-conomic.
Og det er slet ikke tilfældigt, at der sker så mange integrationer, fortæller direktør René Balslev fra ProSave.

- Vi ser det som en gevinst for alle, når værktøjer bliver dybt integreret. Det er en stor barriere for effektivitet, når håndværkernes systemer ikke taler sammen. Ingen programmer kan alting - ikke hvis det skal være ordentligt, i hvert fald - så vi skal sørge for, at de kan spille sammen.

Han bakkes op af direktør Casper Hassø Nielsen fra Minuba, der hilser den nye integration velkommen.
- Minuba er baseret på samtale og samarbejde. Det er vores mindset. Vi tror på, at vi skal fokusere på netop det, vi er gode til. Vi skal være de bedste til drift af håndværkernes virksomhed, og så skal vi samarbejde tæt med dem, der er de bedste på deres områder omkring driften.

Det første skridt i en integration
Den nye integration er lavet for at gøre det nemmere at binde materialebestillinger i ProSave sammen med sager i Minuba. I første omgang er systemerne blevet bundet sammen, så brugerne kan vælge ordre eller tilbud fra Minuba i ProSave, når der bestilles materialer, i stedet for at skulle skrive referencen manuelt.
Det gør det hurtigere at bestille, og det fjerner en fejlmulighed, som bogholderne på kontoret genkender, når EDI-fakturaerne fra grossisterne kommer.

- Det lyder måske småt, når man ikke sidder med det. Men vi er startet et sted, hvor vi ved, det giver effektivisering i det daglige, både i marken og på kontoret. Vi har mange ambitioner omkring samarbejdet, men nu glæder vi os til at høre, hvor kunderne gerne vil have, vi lægger indsatsen, så det giver allerbedst mening for dem, fortæller René M. Balslev.

Mere samarbejde end konkurrence
De mange deltagende virksomheder på Dansk Byggeris IT-messe tirsdag og onsdag i denne uge vidner om, at der er en omfattende digitalisering i gang i branchen. Men for at branchen kan lykkes, kræver det samarbejde, mener René M. Balslev.

- Branchens digitaliseringsproces er drevet af behov for øget produktivitet pr. arbejdstime, og af slutkundernes krav om at kommunikere med installatørerne digitalt både før, under og efter arbejdet udføres. Hvis den proces skal lykkes, kræver det, at systemerne taler sammen, ellers går gevinsterne tabt, siger René Balslev.

Han bakkes op af Casper Hassø Nielsen:
- Vi er en række specialiserede virksomheder, som samarbejder langt mere, end vi konkurrerer. Resultatet er et økosystem af værktøjer, som passer godt sammen, og hvor kunderne kan nøjes med at betale for lige netop det, de har brug for. Og vi er sikre på, at det er fremtiden for branchen.

Artiklen er en del af temaet IT-værktøj.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093