Malermestre skal også sælge viden
Stort, uudnyttet potentiale for malermestre, der satser på at hente flere opgaver med et højt videnindhold
- Det skal ske med inspiration og højt kvalificeret faglig vidensformidling, som hjælper malermestrene med at udvikle og styrke deres forretning, lyder det fra Beckers’ salgschef for det professionelle marked, Per Serup.
- Vi kan hjælpe dem med at optimere deres forretning i kraft af deres malerfaglighed. F.eks. med funktionelle malerbehandlinger, der aktivt medvirker til at forbedre indeklimaet i bygninger, fortæller Per Serup.
Han ser vidensdeling mellem producenter og brugere som den helt afgørende faktor for udvikling af det faglige niveau og dermed også for udvikling af forretningen i malererhvervet.
- Vores erfaring er, at vores kunder tjener flere penge, jo bedre de er klædt på rent malerfagligt. Det ligger i vores grundlæggende værdier ikke blot at sælge maling, men også at levere tjenester, der hjælper vores kunder med at drive og udvikle deres forretning, siger Per Serup.
Teknisk problemløser
Ifølge Per Serup er der er et stort, uudnyttet potentiale for malermestre, der satser på at hente flere opgaver med et højt videnindhold. F.eks. ved at rådgive deres kunder om langtidsholdbare løsninger mod skimmelsvamp, som stadig er et problem i mange danske boliger.
- I et konkurrencepræget marked er der god grund til at profilere sig som en teknisk problemløser i stedet for blot satse på det, alle andre også kan. Og der er stadig opgaver til de malere, der har mod på at gøre en indsats for at få nogle opgaver på et højere niveau, siger Per Serup.