23948sdkhjf

Opsporer potentielle boligkøbere på sociale medier

Nyt salgsværktøj opsporer automatisk potentielle boligkøbere på de sociale medier og rammer dem med "drømmehjemmet"
Det rummelige køkken-alrum, udsigten fra altanen eller beliggenheden i lokalområdet. Nyt markedsføringsværktøj spiller på den enkelte boligs stærkeste kort ved at kombinere tre forklarende tekster med otte beskrivende billeder.

Herefter benyttes samtlige 24 kombinationer i annoncer på de sociale medier. De kombinationer, der genererer flest klik, henvendelser og downloads af salgsopstillinger, bliver genbrugt og boostet.

Det er Nybolig der lancerer SmartSalg, som adskiller sig fra anden markedsføring ved at være mere fleksibelt og konstant at optimere annonceringen til den enkelte målgruppe. Mens nogle er interesseret i ejendommens afstand til skoler, er andre mere interesseret i det store og veludstyrede køkken. Algoritmen kontrollerer løbende responsen og eksponerer også boligemnet for mennesker, som ikke aktivt er på boligjagt.

- Netop aktiveringen af en målgruppe, som ikke selv har vist interesse for at flytte, er det mest banebrydende ved SmartSalg. På den måde kan vi matche nye kundegrupper med deres drømmehjem, siger direktør Lene Qvist fra Nybolig.

Toppen af isbjerget
- Det er smart at pille kunderne ud efter deres præferencer og præsentere dem for boliger, som de potentielt har interesse i. Når liggetiderne bliver reduceret, er det en stor hjælp for sælger, og det bliver også nemmere for mæglerne at yde en god service. Samtidig er en hurtigere omsætning på boligmarkedet positivt for samfundsøkonomien, mener Morten Skak, lektor i boligøkonomi ved Syddansk Universitet.

Lektoren bakkes op af Curt Liliegreen, direktør i Boligøkonomisk Videnscenter. Han spår, at Nyboligs seneste produkt kun er toppen af et helt isbjerg af forandringer, som sociale medier vil skabe på boligmarkedet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078