23948sdkhjf

Forsikringsskader er fast arbejde

Mange byggevirksomheder har akutte beredskaber, når det gælder forsikringsskader
En række af landets håndværksvirksomheder har en god forretning i at hjælpe til, når der sker skader på folks ejendom. Men det er ikke kun de mindre virksomheder. Også de større byggevirksomheder har medarbejdere beskæftiget med at hjælpe forsikringsselskaberne, når det går galt for forsikringstagerne. Arbejdet og beredskabet er sat i system, så det går hurtigt med at få hjælpen frem ved en skade.

Det skriver Licitationen-Byggeriets Dagblad

Hos byggefirmaet Egil Rasmussen i Aarhus og Fredericia har man ikke færre end 25-30 tømrere beskæftiget med at udbedre skader for sikringsselskaberne. Og det er en niche, man har arbejdet med i mange år.

"Vi har en hel afdeling, vi kalder for service, hvor folk sidder klar til at tage sig af skaderne. Og det skal gå lidt hurtigt, for der skal i nogle tilfælde tages action indenfor to timer, hvor arbejdet skal igangsættes, men forud for det går der en vurdering af skaden og dens omfang, og forsikringstager skal tage stilling til, hvad han vil have sat i gang", fortæller Claus S. Rasmussen, adm. direktør.

Det hele styres centralt fra forsikringsselskabernes fælles system, som ikke alle, men en stor del af forsikringsselskaberne, er med i. Det kaldes for Scalepoint, og systemet bruges til at administrere skaden fra den er sket, til den er udbedret.

Scalepoint forsikringsselskaber
Scalepoint drives af en række danske og nordiske forsikringsselskaber. De er følgende:
- Top
- GF
- Alka
- Codan
- Alm Brand
- LB - Lærernes Brandforsikring
- Gensidige
- Lokalforsikring
- Popermo - politiets forsikring
- Nem forsikring
- Storbrand (norsk)
- Trygg-Hansa (svensk)


Læs hele artiklen på licitationen.dk (kræver abonnement)
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065