Ny chef fordobler Ølands salg
Nu kan han konstatere, at salget i butikken er mere end fordoblet.
- Jeg gør meget ud af at forene den gammeldags arbejdsmetode med nye perspektiver. Lige så vigtigt som det er at kunne forstå godt dansk købmandskab som gode kunderelationer og mødet med de lokale herningensere – mindst ligeså vigtigt er det, at forstå den digitale fremtid. For eksempel at bestille varer online i dag og modtage dem i morgen, lyder Lars Pedersens egen forklaring på succesen.
Hos Øland er ventilation og isolation således ikke alt. Det handler i lige så høj grad om at kunne begå sig i en hverdag, hvor langt det meste efterhånden er automatiseret.
- Personlig betjening er en del af vores dna. Vi vil have det lokale indblik, og det giver os en helt særlig oplevelse at kunne rådgive en kunde personligt. Men det gælder også om at kunne forstå den fremtid, vi bevæger os ind. Jeg tror i virkeligheden, at det er kombinationen af de to, som giver resultater på bundlinjen, siger Lars Pedersen.