23948sdkhjf

DSV Transport mangler entreprenørbiler

Mange store bygge- og anlægsprojekter på Sjælland får transportvirksomheden til at søge flere vognmænd
Administrerende direktør i DSV Transport Lars Buck Kristoffersen er en travl mand i øjeblikket, og forretningen kører så at sige derudaf. Faktisk så meget, at man nu er ude med lys og lygte for at søge efter nye lastbiler og vognmænd, der kan varetage noget af den megen entreprenørkørsel, der lander i ordrebøgerne i disse dage.

- Der er rigtig meget gang i bygge- og anlægsbranchen i øjeblikket. Det hele boomer, siger han, og uddyber:

- Det er helt overvejende infrastruktur, som vi kører rigtig meget til i øjeblikket. Vi har nogle store projekter med jernbanen fra København til Ringsted, og så kører vi en del til Nordhavnstunnellen. Og så har vi baneprojektet mod Femern, hvor vi laver en opgave sammen med Arkil. Så det er et område, der boomer rigtig meget i øjeblikket.

At den store tilgang af ordrer hovedsagligt er på Sjælland, skyldes også den udvikling, der lige nu sker i hovedstaden.

- En anden ting, der er helt afgørende, er den store boligmangel i København. Det betyder, at de store projekter, der er i gang rundt omkring, for eksempel i Bellakvarteret og Nordhavnen, bare bliver ved med at udvide, siger Lars Buck Kristoffersen.

Generationsskifte på vej

DSV Transport er ikke en traditionel vognmandsforretning, men samarbejder i stedet med vognmænd, der varetager kørslen. Udover en enkelt blokvogn skal hele vognparken altså findes rundt omkring i det ganske land, og det kan være en stor opgave, når det er småt med lastbiler og nye vognmænd i det hele taget.

At DSV Transport leder efter nye kræfter er nemlig ikke blot en midlertidig tilstand, men en del af et større generationsskifte. Eftersom flere af de nuværende vognmænd nærmer sig pensionsalderen, er det afgørende for forretningen, at der kommer flere unge til.

Usikkerhed i horisonten

Fremtiden ser for så vidt lys ud, men der er en usikkerhed i horisonten for DSV Transport. Efter den nye regering er kommet til, er der også blevet strammet gevaldigt op på de offentlige bygge- og anlægsprojekter. Så når finansminister Claus Hjort Frederiksen (V) melder ud, at man vil inddrage infrastrukturfonden til statskassen, er DSV Transport én af dem, der kommer til at mærke det, forklarer direktør Lars Buck Kristoffersen:

- Det ser meget lyst ud, hvis vi bare kigger på pipeline. Men med den nye regering er det usikkert, hvor mange projekter, der vil blive udsat eller stoppet. Herunder også Femern, der er et kæmpe projekt for hele branchen, og som skulle være startet nu, men som der stadig er en del usikkerhed omkring, slutter han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.204