23948sdkhjf

Ny satsning skaber job hos Krone Vinduer

Den nordjyske vinduesfabrik har bygget en ny hal for at producere til andre virksomheder i branchen. Det skaber arbejde til 20 ansatte i produktionen.
I december sidste år afsluttede Krone Vinduer byggeriet af en ny hal, hvor to nye produktionslinjer har øget kapaciteten med 50 procent.

Udvidelsen af fabrikken i Harken ved Hjørring er gennemført sideløbende med opstarten af et nyt forretningsområde, som er lidt usædvanligt for vinduesbranchen. Krone Vinduer er nemlig begyndt at sælge vinduer til andre vinduesfabrikker, og ifølge administrerende direktør, Kaj Bundgaard, udvikler det nye tiltag sig fornuftigt:

- Der har været en vis indkøringsperiode, men vi forventer stigende aktivitet, og jeg er sikker på, at private label kommer til at bidrage pænt til forretningen, siger han til Building Supply.

Kontakt til en langt større kundekreds
Kunderne er både små og større vinduesfabrikker, og produktionen har efterhånden nået et niveau, der gør Krone Vinduer i stand til at beskæftige 20 mand i den nye hal, som udelukkende producerer til andre fabrikker.

Krone Vinduers private label-koncept er bygget op omkring salg af indadgående vinduer, hvor efterspørgslen er stigende i disse år. Dette til trods for, at Danmark traditionelt er et marked, hvor kunderne vælger den udadgående løsning.

- Vi har tidligere solgt en del indadgående vinduer, og efter nogle år på lavt blus er efterspørgslen nu steget så meget, at der har været basis for at gøre det til en nicheforretning. Vi vil gerne udnytte den ekspertise, vi har, og på denne måde får vi kontakt til en langt større kundekreds, forklarer Kaj Bundgaard.

Åben virksomhedskultur
Tilbage i 2010 lancerede Krone Vinduer lavenergikonceptet ”Coto”, og ganske utraditionelt valgte virksomheden i samme ombæring at sælge produktlicenser til andre vinduesfabrikker.

Det gør man stadig, og denne måde at arbejde på er ifølge Kaj Bundgaard et udtryk for den kultur, der hersker i virksomheden:

- Vi vil gerne dele vores viden, fordi det giver os mulighed for at prioritere produktudvikling endnu højere. Det koster penge at udvikle nyt, men kan vi sælge koncepterne til andre, er der flere om at finansiere arbejdet. Det er en stor fordel for os, men også for de andre fabrikker, som på den måde får adgang til koncepter, som de ikke selv har ressourcer til at udvikle, forklarer Krone Vinduers direktør.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109