23948sdkhjf

Gode relationer øger dit salg

Vi køber oftere af mennesker, vi har en relation til. Derfor kan byggebranchen opnå meget mere på de sociale medier, mener medieekspert
Mediekonsulent Malene Lundgren, der rådgiver virksomheder og personer i synlighed, personlig branding og relationssalg, har undersøgt byggebranchens brug af LinkedIn, og hun mener, at byggeriet kan få meget mere ud af tilstedeværelsen på LinkedIn:

- Jeg kan se, at antallet af virksomheder på LinkedIn inden for byggebranchen er steget de seneste år, men at branchen overordnet set kan opnå meget mere værdi, end de gør nu. LinkedIn handler om at skabe synlighed om virksomhedens faglige og personlige kompetencer og over tid at øge kendskabsgraden, siger Malene Lundgren til Mester Tidende.

– Det gør man bl.a. ved at sikre, at medarbejderne er synlige i søgninger, og at profilerne sender et professionelt signal og tager udgangspunkt i deres kompetencer. En del af strategien er ikke nødvendigvis, at alle medarbejdere opretter en profil. I stedet skal virksomheden tage stilling til, hvordan den er til stede og derefter klæde medarbejderne på i forhold til, hvordan de skaber relationer, siger Malene Lundgren.

Relationer skaber salg
Hun fremhæver særligt LinkedIns mailfunktion, InMail, som et effektivt middel til at kontakte nye kunder, samarbejdspartnere eller en ny medarbejdere:

- Rapporten ”Sådan skaber danske sælgere resultater med LinkedIn” fra 2013 viser, at næsten 80 pct. af respondenterne skabte resultater ved at henvende sig personligt via InMail til folk, de ikke var ”connected” med.

Rapporten understreger også, at relationer betyder alt, når det kommer til salg. Vi køber simpelthen oftere af mennesker, vi har en relation til, siger Malene Lundgren.

Fem råd fra eksperten om LinkedIn
• Fokusér på formålet. Overvej, hvorfor og hvordan I bruger LinkedIn. Vær til stede på LinkedIn, hvis det giver mening for jeres virksomhed – ikke bare for at være der.
•Du skal have et stærkt personligt og professionelt brand, der giver andre mennesker lyst til at kontakte dig.
• Profilbilleder fortæller meget om vores personlighed og faglighed. Vær bevidst om de signaler, dit profilbillede sender.
• Optimér din LinkedIn-profil med udgangspunkt i din faglighed, personlighed og dine kompetencer. Det skaber blandt andet mere synlighed i søgninger.
• Brug søgefunktionen til at søge nye potentielle kunder og samarbejdspartnere. Gem søgningen, og hold dig opdateret. Henvend dig personligt, og åbn op for dialog.

Artiklen er en del af temaet MesterTips.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08