23948sdkhjf

XL-BYG skaber jobs til håndværkere

Der er fokus på at skabe job for håndværkerne, når XL-BYG i en ny stor kampagne til de private boligejere tager fat på energirenoveringer under overskriften "Skift vinduer – og spar på energien".
Energirenoveringer er omdrejningspunktet for de fleste projekter, der udføres i de danske boliger i disse år. Og vinduesprojektet er et af dem, der er højt prioriteret. Der kan nemlig være rigtigt mange penge at spare på varmeregningen, hvis vinduerne er nye og energirigtige.

Er man som boligejer i tvivl, om vinduesudskiftningen er den bedste løsning, er et energitjek af boligen en god ide. I XL-BYG regi blev ca. 400 håndværkere i efteråret 2011 uddannet til professionelle energivejledere, der kan udføre disse energitjek.

Grundstenen i XL-BYG kædens nye vindueskampagne er at hjælpe de danske boligejere gennem hele processen og guide dem til den rigtige hjælp og tilskud til renoveringsprojektet. I samme omgang skabes der øget beskæftigelse til kædens håndværkerkunder. Til at udføre energitjekket samt til selve renoveringsarbejdet.

Marketingchef i XL-BYG, Alice Monberg fortæller,

- Mange boligejere drømmer om nye vinduer, først og fremmest fordi det er fornuftigt og energibesparende, men selvfølgeligt også pga. æstetikken og muligheden for et smukt hjem. I XL-BYG synes vi, at det skal være nemt at skifte vinduer for vores kunder. Vindueskampagnen skal derfor vise, at processen er enkel.

Med afsæt i et møde med vindueseksperten i XL-BYG hjælper vi kunderne godt i gang, og til den praktiske del af arbejdet kan vi være med til at etablere kontakt til mange dygtige håndværkere.

Økonomisk og praktisk hjælp

De private boligejere kan få både økonomisk og praktisk hjælp til energirenoveringen. Den økonomiske hjælp er håndværkertilskudsordningen, der giver op til 15.000,- i fradrag for alle personer over 18 år i forbindelse med håndværkerlønudgiften. Den praktiske hjælp til boligejerne ønsker XL-BYG, at deres professionelle håndværkerkunder skal stå for.

Håndværkere opfordres derfor til at aflevere deres visitkort i det lokale XL-BYG PROFFCENTER således at forretningen kan henvise kunden til håndværkeren, når projektet skal igangsættes.

Marketingchef Alice Monberg forklarer:

- Set med de professionelles briller, kan øget interesse i vinduesudskiftning og energirenovering hos privatkunderne, være med til at skabe en øget beskæftigelse. Det samme kan markedsføringen af energitjekket overfor de private kunder.

At udvide jobmulighederne for vores professionelle kunder er et kerneområde, som også var grunden til at der blev satset stort på at uddanne energivejledere i efteråret 2011. På den måde kan vi skabe synergi mellem de kompetencer vores håndværkere har, og de budskaber, vi ønsker at påvirke de private kunder med.

Vindueskampagnen starter i alle XL-BYG kædens byggecentre i uge 14 med ekstra stærke tilbud på vinduer fra kendte leverandører. Kampagnen kører i første omgang i 3 uger.

tøtte

Læs mere på xlbyg.dk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063