23948sdkhjf

Byggeriet skal satse på sociale medier

De sociale medier styrker byggevirksomheders bundlinje
Virksomheder i byggeriet kan drage nytte af at satse på de sociale medier. Men det skal tages alvorligt, hvis man vil omsætte sin tilstedeværelse på LinkedIn, Facebook, blogs og lignende til reelle resultater på bundlinjen.

Det viser et par af de stærkeste kommunikationsfolk i branchen fra Bysted på et kursus hos Byggecentrum i marts.

Brugen af sociale medier er eksploderet de sidste 2-3 år og er blevet et emne, det er nødvendigt at forholde sig til for alle. Jo før jo bedre. Ledere og medarbejdere anvender de nye medier til at udvikle produkter, udveksle viden, skabe relationer samt markedsføre deres produkter og ydelser. De sociale medier har også vist sig som en særdeles god platform til at skabe innovation i åbne eller lukkede netværk.

Forretningsmæssig platform

- De digitale medier er en væsentlig konkurrenceparameter også for byggeriets virksomheder, fortæller chefrådgiver Lars Sandstrøm fra Bysted, som er en af landets førende kommunikationsrådgivere og ekspert i corporate brands,

- Allerede i dag er brugen af sociale medier og mobile platforme en hel naturlig måde for virksomheder at udveksle ideer og erfaringer. I en nær fremtid vil det blive en egentlig forretningsmæssig platform, hvor projekter koordineres og udvikles i teams, der primært mødes i netværk og communities.

De virksomheder – ledere og medarbejdere – der ikke besidder de faglige og kommunikationsmæssige kompetencer til at begå sig i de nye medier, vil have svært ved at finde sin rolle i netværksøkonomien, mener Lars Sandstrøm.

tøtte
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.088