23948sdkhjf

OBH-Gruppen digitaliserer bolighandlen med NemID

Som en af de førende leverandører af tilstandsrapporter, energimærkning og eleftersyn rydder OBH-Gruppen nu op i den massive papirmængde, der tynger hushandlen. Firmaet har gennem en længere periode arbejdet målrettet med at digitalisere de byggetekniske rapporter, og man har nu som de eneste herhjemme fjernet de sidste papirer i den forbindelse
Som en obligatorisk del af de byggetekniske rapporter skal hussælgere afgive vigtige oplysninger om deres bolig – i praksis er det som regel 10-15 siders spørgsmål, der skal besvares.

Ofte må de mange sider papir igennem mange hænder, inden de når tilbage til den bygningssagkyndige, og når det endelig sker, har sælger måske glemt en oplysning eller at sætte sin underskrift. Så skal papirerne frem og tilbage igen, og de færdige rapporter forsinkes – i værste fald glipper hushandlen, fordi den ombejlede køber når at finde et andet hus.

Hussælgere, der benytter OBH-Gruppens byggesagkyndige, får et link til www.OBHBoligplan.dk, og kan her, enkelt afgive sælgeroplysningerne digitalt og underskrive dem med NemID helt på samme måde som i netbanken eller hos det offentlige.

Det er en meget sikker løsning, og mere end 90 pct. af alle danskere har et NemID og er vant til at bruge det.

Den nye service gør, at kunderne nu kan udfylde sælgeroplysningerne, hvor og hvornår det passer dem – selv på skiferien i Alperne eller under sydens sol.

For alle parter i en ejendomshandel betyder den digitale håndtering, at der er færre ting, som kan gå galt og dermed langt mindre risiko for, at der sker fejl. Samtidig bliver administrationen så enkel og fleksibel for kunderne, at OBH-Gruppen i praksis kan have de korteste leveringstider fra besigtigelse til de færdige rapporter ligger klar – og det med maksimal sikkerhed for sælger og køber.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078