Danske husejere vil male mere grønt
Ny undersøgelse viser, at miljøvenlig træbeskyttelse vinder indpas hos danskerne.
En ny undersøgelse, foretaget af Idé Nyt, viser nemlig, at de danske husejere mener, at det er vigtigt, at træbeskyttelsen er miljømærket og indeholder naturlige ingredienser - men det må ikke være på bekostning af holdbarheden.
- Danskerne tænker nu også grønt, når der skal træbeskyttes. Det skyldes formentlig, at forbrugerne er blevet mere opmærksomme på, at de ikke behøver at gå på kompromis, bare fordi produktet er miljømærket og indeholder naturlige råstoffer i stedet for de kemikalier, der ellers findes i traditionel træbeskyttelse, siger Lene Velschow, Brand Manager for GORI
GORI Nature er udviklet på baggrund af grøn teknologi, og med anvendelsen af naturens egne olier frem for traditionelle olier, opnår GORI Nature unikke egenskaber. Fx er produktet selvrensende, har en særdeles god UV-beskyttelse, en holdbarhed på op til 8 år og værktøj kan rengøres i vand. GORI Nature er desuden mærket med både EUs miljømærke ECO Blomsten og det nordiske miljømærke Svanen.
Tilfredshedsgaranti
Hos GORI har man også oplevet, at forbrugerne har taget godt imod den miljømærkede træbeskyttelse. Tal fra GORIs egne undersøgelser viser, at størstedelen af de husejere, som har planer om at træbeskytte, overvejer det grønne alternativ GORI Nature. For at give forbrugerne yderligere tryghed i forhold til produktets høje kvalitet og gode arbejdsegenskaber, introducerer GORI nu en tilfredshedsgaranti.
- Vi vil garantere forbrugerne et vellykket resultat med GORI Nature, der er miljømærket, og dermed underlagt særligt høje krav til kvaliteten og produktets egenskaber. Med tilfredshedsgarantien kan vores kunder ombytte produktet til et andet GORI-produkt, hvis de ikke er 100 procent tilfredse med det resultat, de opnår med GORI Nature, siger Lene Velschow.
tøtte