23948sdkhjf

Brug nettet og styrk firmaprofilen

Fortællingen om dit firma er allerede i fuld gang med at blive fortalt på nettet. Tag styringen og fortæl den bedst mulige historie
Som selvstændig har du sikkert allerede gjort dig mange overvejelser om, hvordan du brander dit firma. Du har nøje udvalgt dit logo, din firmabil eller dine ansattes uniformer.

Alt dette er selvfølgelig rigtig vigtigt, men det er mindst ligeså vigtigt at have styr på den fortælling, der fortælles om dig og dit firma på nettet. Både via din hjemmeside, i søgebaser over udbydere indenfor dit fag og på Facebook eller YouTube.

Det skriver journalisterne og kommunikationsrådgiverne Iben Friholt og Anders Dollerup i Mester Tidende, hvor de giver en række gode råd til, hvordan selvstændige nemt og hurtigt selv kan styrer online-fortællingen om deres firma ved at låne og aktivt bruge værktøjer fra journalistikken.

Fem tips til den gode fortælling om dit firmas fortræffeligheder:

• Sæt ord på din ønskefortælling om firmaet

• Skarpvinkl og skriv fængende, fejlfrit og kort

• Sæt ansigt på dit firma med fotos og video

• Opdater tekster, kontaktinfo m.m på Google Maps og Places, Krak, Facebook

• Tjek tekster på dine billeder og videoer på YouTube og Google, Facebook

tøtte

Læs flere gode råd om firma-profilen på nettet

Læs mere på:

stensiggard.dk

friholt.com

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078