Håndværksmestrene skal følge pengestrømmen
Det er afgørende, at håndværksvirksomhederne kigger markedsføringsstrategien og udvikling af ordre-tilgangen efter i sømmene
Det skriver chefredaktør Klaus Tøttrup på lederplads i Mester Tidende
- Frem for at sidde og vente på, at kunderne ringer, så er det afgørende, at håndværksvirksomhederne får kigget markedsføringsstrategien og udvikling af ordre-tilgangen efter i sømmene, skriver Mester Tidende.
Nettet rykker
- Selvom der stadig er kunder som lader fingeren løber gennem spalterne i lokaltelefonbogen eller kigger annoncer i den lokale ugeavis, så er det nettet der batter, når kunderne søger håndværkere.
Derfor skal håndværksfirmaerne tænke synlighed på nettet, bl.a. ved at søgeoptimere deres hjemmesider i forhold til f.eks. Google.
Det er stadig rigtig godt at blive markedsført via mund-til-mund metoden af tilfredse kunder og det er stadig vigtigt at bruge såvel lokale telefonbøger og lokale ugeaviser til markedsføring, men det er nu, der skal rykkes mod nettet hvis synligheden skal fastholdes, påpeger Mester Tidende.
- Udover søgeoptimering bør det også overvejes om virksomheden skal tilmeldes én af de mange udbudsportaler, der er dukket op på nettet eller om man f.eks. skal abonnere på Mester Tidendes søsterblad Licitationen-Byggeriets Dagblad, fremhæver chefredaktør Klaus Tøttrup på lederplads i Mester Tidende.
Mester Tidende vil i løbet af foråret bringe en række artikler med råd og vejledning, som skal inspirere håndværksvirksomhederne til at gøre noget aktivt for at følge kunderne og pengestrømmen.