23948sdkhjf

Innovation skaber vækst hos Geberit

Fokus på produktudvikling, forbedringer af eksisterende produkter og en tæt kontakt med kunderne giver plus på bundlinien hos Geberit
Det ser ud til at lysne for vvs-branchen, der de sidste par år har haft svære tider. Skønt branchen stadig er presset, oplevede markedet sidste år en generel stigning i omsætningen på seks procent.

Hos Geberit har udviklingen været endnu bedre, og virksomheden er langt fremme i forhold til både konkurrenter og markedet generelt. Således er væksten i omsætningen øget med 20 pct. på bare et år, og tallene for første kvartal i 2012 viser også en positiv fremgang.

- De gode tal skyldes primært en strategi, hvor vi satser på innovation både med hensyn til nyudvikling og optimering af produkter. Vi har altid været en innovativ virksomhed, men i 2011 har produktudviklingen virkelig fået fart, og vores nye forretningsområde med mere forbrugerrettede produkter er kommet godt fra start. Der har ligeledes været en pæn stigning på salget af eksisterende produkter, siger Geberits landechef i Danmark, Bent Knudsen.

De mest populære produkter i 2011 har været et nyt lydoptimeret afløbssystem, AquaClean toilettet, der renser med vand, samt den stilfulde Monolith wc-løsning. Væksten har været et miks af både nye og eksisterende produkter.

Tæt kundekontakt er vejen frem

Ud over udviklingen af produkter forstærker Geberit sit fokus på viden og sparring med kunder, hvor personlig rådgivning og udvikling af viden og kompetencer står helt centralt. Geberit har i forvejen et velbesøgt kunde- og kompetencecenter i Jylland, men opruster til efteråret også på Sjælland.

- Vi oplever til stadighed, at der er stor efterspørgsel efter den erfaring og know-how, vi har opbygget gennem årerne. Vores jyske kunder har ofte fundet vej til vores kompetencecenter i Lystrup, og derfor flytter vi vores nuværende showroomfaciliteter fra Herlev til et nyt 450 kvadratmeter stort kunde- og kompetencecenter i Københavnsområdet, forklarer Bent Knudsen, og fortsætter:

- I det nye kunde- og kompetencecenter sætter vi bl.a. fokus på lyd i vvs-installationer, herunder afløb. Desuden er der nu plads til, at vi kan præsentere vores produkter på en mere hensigtsmæssig måde.

Tour knytter kunderne endnu tættere

Som noget helt nyt i år lancerer Geberit ligeledes en særlig Tour rundt til 25 byer i Danmark. Touren er et internationalt koncept, som har haft stor succes i udlandet, og også herhjemme er der store forventninger.

- Geberit on Tour handler om videndeling med grossister og installatører. Her taler vi med kunderne professionel til professionel, og vi er i dialog med både mestre og lærlinge. På den måde lærer vi om deres behov, ønsker og betænkeligheder, mens vi deler vores viden og måske endda giver inspiration til deres arbejde, siger Bent Knudsen.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078