Salget skal op
Hos XL-BYG bruger man krisen aktivt og uddanner kædens folk til øget salgsfokus. Med kundernes behov i centrum skal der sælges mere til flere
Lederen som motivator
Driftschef i XL-BYG Hans Jørgen Hybschmann fortæller om kædens nye initiativ,
- I detailhandlen er der altid fokus på at øge salget, og i XL-BYG vil vi gerne give vores forretninger de rigtige redskaber til at skabe gode købssituationer, hvor både kunden og forretningen får det optimale resultat. Med uddannelsen "Sælg mere til flere" skal vores byggecentre klædes på til at betjene vores kunder på bedst mulig vis. I første omgang er det byggecenterlederne, der skal trænes til at motivere de øvrige medarbejdere. Det er forretningens leder, der er bannerfører for projektet. Efterfølgende skal de øvrige medarbejdere involveres gennem aktiv salgstræning i forretningerne.
Chris MacDonald energi
Gennem motivation, læring og øget fokus på salgsledelse er målet at styrke det personlige salg. Over en længere periode skal der i XL-BYG kædens byggecentre arbejdes med processen omkring den personlige salgskontakt til kunden. Der skal udarbejdes konkrete mål og handlingsplaner og resultatet skulle gerne være at kunderne får en positiv oplevelse og oplever en forbedret service.
Hos XL-BYG ser man frem til forløbet, der udover positive økonomiske resultater også meget gerne skulle give øget motivation til kædens medarbejdere.
- Når man styrker medarbejdernes motivation gennem succesoplevelser, er det ligesom at give dem et skud ekstra energi. Og den positive tilgangsvinkel til tingene er ekstra vigtig, når krisen kradser, afslutter Hans Jørgen Hybschmann.
Startskuddet til salgsprojektet lyder 3. februar, hvor de første deltagere samles til et spændende seminar. Her vil blandt andet coachen Chris MacDonald tale om motivation. I alt skal mere end 1000 XL-BYG medarbejdere gennemgå det spændende forløb.
jfr