23948sdkhjf

Stor kampagne øger vvs-salg

En stor, offentlig kampagne fra Go’ Energi sætter fokus på energibesparelser ved tjek af boligejeres varmeanlæg. Det betyder flere opgaver for vvs’ere
Få tjek på dit varmeanlæg.

Så enkelt er budskabet i en ny, stor kampagne fra den offentlige organisation, Go’ Energi. Kampagnen går i luften den 5. september og kan give flere opgaver for vvs’ere. Det vurderer projektleder Martine Kildeby fra Go’ Energi. - Vores undersøgelser viser, at syv ud af ti ikke er klar over, at de kan forbedre driften. Når folk først får set på varmeanlægget, kan det afføde en række nye opgaver for vvs’ere, siger Martine Kildeby.

Kampagne i to måneder

Kampagnen skydes i gang gennem blandt andet tv-reklamer og sociale medier og kører i september og oktober. TEKNIQ er positiv over for kampagnen.

- Branchen har allerede stor fokus på energibesparelser. Vi er glade for, at Go’ Energi nu sætter alle kræfter ind for at vise forbrugerne de store fordele, der kan være ved at få tjekket sit varmeanlæg, siger Christian Jarby, chef for teknisk afdeling i TEKNIQ.

Tjekliste fører til opgaver

Som en del af kampagnen udformer Go’ Energi en Tjekliste for varmeanlæg til boligejere. De fingernemme kan selv gennemgå Tjeklisten, men der er også mulighed for at få en autoriseret vvs-installatør til det.

En gennemgang af Tjeklisten af en vvs’er kaldes et "Go’ Energi-tjek" og tager cirka 1-1½ time.

- Ud over tjekket i sig selv kan gennemgangen af anlægget føre til yderligere vvs-opgaver som for eksempel installation af cirkulationspumper, automatik og efterisolering af rør og andre dele, siger Martine Kildeby.

Formålet med Tjeklisten er at optimere hele varmeanlægget. Et Go’ Energi-tjek supplerer de eksisterende serviceeftersyn, blandt andet ved at komme ud i radiatorsystemet.

Tilbyd Go’ Energi-tjek af varmeanlæg

Et Go’ Energi-tjek er et all-round tjek, der supplerer de eksisterende serviceordninger ved også at inkludere rør, radiatorer og automatik. Som vvs’er kan du tilmelde dig som udbyder af Go’ Energi-tjek af varmeanlæg, så du kommer på listen over udbydere på Go’ Energis hjemmeside og kan markedsføre dig som udbyder af tjekket.

- Det er nemt at gå til for vvs’eren og en overkommelig pris for forbrugeren. Man kan sælge tjekket på, at det altid kan betale sig for forbrugeren på grund af de betydelige energibesparelser, siger Martine Kildeby.

Go’ Energi opfordrer vvs’erne til at udbyde Go’ Energi-tjek. Tilmelding sker på www.GoEnergi.dk/GoEnergiTjek, hvor man også kan læse mere om fordele og betingelser. jfr

Kampagnen

Go’ Energis kampagne kører i september og oktober gennem blandt andet tv-reklamer og sociale medier og opfordrer boligejerne til at få tjekket deres varmeanlæg.

Vvs’ere kan tjene penge på at udføre "Go’ Energi-tjek" af boligejeres varmeanlæg. Tilmelding sker på www.GoEnergi.dk/GoEnergiTjek, hvor man også kan læse mere om fordele og betingelser.

www.GoEnergi.dk/kampagnemateriale kan man læse mere om kampagnen, finde gratis kampagnematerialer og bestille streamere til sine biler.

www.GoEnergi.dk/haandvaerkerlisten findes en række gratis energiløsninger, der blandt andet guider i at udføre energirigtigt vvs-arbejde.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063