23948sdkhjf

En veteran takker af

En af portbranchens absolutte sværvægtere, salgsdirektør Peter Lassen fra Hörmann Danmark, lukker den 1. oktober 2011 porten til en flot karriere
Peter Lassen har valgt at gå på pension, når han den 3. september fylder 60 år. Det er absolut en af branchens "grand old men", der takker af. Siden karrierestarten i 1976 har Peter Lassen beskæftiget sig med salg af porte. I 1986 var han med til at stifte JPH-Porte, der var et agentur for den tyske producent af porte, Hörmann. I 2002 overtog Hörmann firmaet, der skiftede navn til Hörmann Danmark med hovedsæde tæt på motorvejen i Randers.

Når han senere i år forlader Hörmann kan han se tilbage på 25 år med vækst for Hörmann på det danske marked. Virksomheden har i dag 24 ansatte og 12 selvstændige forhandlere. Der er mere end 50 freelance-montører tilknyttet Hörmann fordelt over hele landet.

- Uden dygtige folk her og ude i landet havde vi ikke klaret os så godt, som tilfældet er, siger Peter Lassen og tænker især på de seneste par års økonomiske krise.

- Vi er faktisk kommet pænt ud af krisen, konkluderer han.

Stor udvikling

Når han ser tilbage på de 35 år, der er gået, siden han startede i portbranchen i 1976, må han indrømme, at der er sket rigtig meget. Især på kvalitetsfronten.

- I dag er regelsættet for produktion og leverance af porte langt bedre end dengang. Kunderne får i dag et langt bedre slutprodukt.

- Første gang jeg stiftede bekendtskab med Hörmanns porte, blev jeg overbevist om, at produkterne var markedets bedste, hvad angår kvalitet, leveringsdygtighed og innovation.

- Der var en markant forskel i forhold til lignende produkter i Danmark og det er der stadig i dag.

Ingen efterfølger

Med Peter Lassens afgang indfører Hörmann Danmark en ny salgsstruktur. Salgsafdelingen kommer til at spænde over to "teams" inden for privatmarked og industri.

- De to grupper skal arbejde tæt sammen, forklarer Peter Lassen.

- Der bliver ikke tale om at splitte salgsafdelingen op. Inddelingen i teams er ment som en opgradering af de medarbejdere, som gennem årene har samlet særlig kompetence og erfaring inden for hver sin gren af portmarkedet.

- På den måde ønsker vi at sikre et bedre kundefokus, slutter Peter Lassen.

jfr
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078