23948sdkhjf

Ny mand ved roret i Ditas og XL-BYG

Thorbjørn Sejer Jensen, 47 år, tiltræder den 1. juli som ny adm. direktør i indkøbsforeningen Ditas og i XL-BYG
Thorbjørn Sejer Jensen, der er uddannet cand.merc. i afsætning og finansiering, har mange års erfaring fra detailbranchen, herunder byggevarebranchen. Han var således gennem en årrække hhv. udviklingschef og marketingchef i Silvan samt indkøbs- og marketingdirektør i DT Group med primært ansvar for Silvan-kæden.

Derudover har Thorbjørn Sejer Jensen været adm. direktør i Idemøbler, og senest marketingdirektør i Dansk Supermarked med ansvar for markedsføringen af BILKA-kæden. Det er således en erfaren direktør med stærke kompetencer indenfor indkøb, marketing og logistik, der nu tager roret i Ditas og XL-BYG.

Michael Buhl, bestyrelsesformand i Ditas a.m.b.a., udtaler:

- Vi har lagt vægt på at finde en profil med omfattende detailerfaring og som samtidigt har haft "hands on" på højt niveau indenfor både indkøb, kategoristyring og marketing, så vores dygtige centrale organisation får en leder med såvel tung faglighed som stærke lederegenskaber. Thorbjørn Sejer Jensen besidder relevant erfaring fra tunge stillinger i en række store danske detailvirksomheder, herunder fra 12 år på højt niveau i byggevarebranchen. Han har endvidere bevæget sig indenfor forskellige brancher og ejerformer.

Vi er sikre på, at vi med Thorbjørn Sejer Jensen har fundet den rigt ige personlighed og faglige tyngde, som kan bringe Ditas og XL-BYG videre samt sikre, at vi også fremover fremstår som en stærk kæde, der både udnytter styrken i centralisering og den lokal tilstedeværelse optimalt. Vi ser således meget frem til at samarbejde med Thorbjørn Sejer Jensen.

Thorbjørn Sejer Jensen fremhæver, at XL-BYG har et stærkt udgangspunkt for at være kundernes foretrukne samarbejdspartner i hele Danmark.

- Dels har forretningerne i XL-BYG - qua det stærke indkøbsfællesskab i Ditas - mulighed for at tilbyde yderst konkurrencedygtige priser. Dels gør det frivillige aspekt, at forretningerne har mulighed for at sætte et lokalt præg på både sortiment, indretning og den service, de yder overfor såvel professionelle som private kunder. Derigennem skaber de en indkøbsoplevelse, som er tilpasset de lokale kunders behov.

Det ser man ikke på samme måde hos kapitalkæderne. Jeg glæder mig meget til at være med til at udvikle både indkøbsforeningen og XL-BYG kæden fremover, siger Thorbjørn Sejer Jensen.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08