23948sdkhjf

BYGGERI-messe skaber sammenhold

Hele 91 pct. af de besøgende håndværkere, arkitekter, ingeniører og andre professionelle i branchen, 95 pct. af de 300 udstillere og 92 pct. af byggecentrene er tilfredse med BYGGERI 14, som løb af stablen i slutningen af februar
Der var stor opbakning til byggeri-messen BYGGERI’14 i Fredericia, der blev afholdt i slutningen af februar. Hele 91 pct. af de besøgende håndværkere, arkitekter, ingeniører og andre professionelle i branchen, 95 pct. af de 300 udstillere og 92 pct. af byggecentrene er tilfredse med messens forløb. Det vidner om, at messens fokus på klima, energi og miljø ramte plet, og at byggeriets parter har stort udbytte af at mødes.

Danske Byggecentre har efter afslutningen på BYGGERI’14 gennemført undersøgelser blandt besøgende, udstillerne og byggecentrene for at danne sig et indtryk af branchens tilfredshed med messen. Undersøgelsen viser, at mere end ni ud af ti er tilfredse med messen.

- Vi er glade for at konstatere, at vi atter har afholdt en succesfuld messe. Der var optimisme, god stemning og stor faglighed at spore på BYGGERI’14. Det gjorde messen til en opmuntrende begivenhed i en branche, som ellers har haft det svært. Derfor er det også positivt, at så mange af byggeriets parter bakker op om messen, hvor nye muligheder og idéer kan vendes, siger Palle Thomsen, adm. direktør hos Danske Byggecentre, der arrangerer messen.

God stemning og de rette besøgende

Blandt udstillerne på BYGGERI’14 er knap ni ud af ti (89 pct.) tilfredse eller meget tilfredse med antallet af besøgende, som i år talte over 27.000 fagfolk. Der er også stor tilfredshed blandt udstillerne med udbyttet af messedeltagelsen (86 pct.) og de besøgendes seriøsitet (86 pct.).

Undersøgelsen viser også, at byggecentrene mener, at byggeri-messen er væsentlig, når det gælder om at profilere sig over for kunder (87 pct.). Desuden gives der ros til det faglige niveau hos udstillerne (84 pct.).

For de mange besøgende er det særligt den personlige dialog med udstillerne, som vægtes højt (96 pct.), og 82 pct. har allerede besluttet sig for at besøge messen i 2016.

- Vores undersøgelse viser, at det er det faglige udbytte og den personlige dialog med byggeriets parter, som vægtes højt. Det understreger, at byggeri-messen er et vigtigt samlingssted for branchens aktører, hvor alle byggeriets parter mødes og deler ud af deres viden og erfaringer, fastslår Palle Thomsen.

Næste gang i 2016

Byggeri-messen bliver afholdt hvert andet år og afholdes således igen i 2016 fra den 1.-4. marts. Tema, indhold og afvikling er endnu ikke på plads, men for at sikre udstillere og besøgende et højt udbytte som i år, er planlægningen allerede i gang.

- Formålet med byggeri-messerne er at danne rammerne for et samlingssted for branchens aktører. Undersøgelsens resultater vidner om, at alle målgrupper får udbytte af messen, hvilket er et godt udgangspunkt for tilrettelæggelsen af en forhåbentlig endnu mere succesfuld messe i 2016, siger Palle Thomsen.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156