23948sdkhjf

Saint-Gobain satser på bæredygtig fremtid

Saint-Gobain der er blandt verdens førende producenter og distributører af materialer til byggeriet, er gået ind i Nordic Built. Ved at underskrive Nordic Built Charteret støtter Saint-Gobain initiativet og understreger koncernens store ambitioner om at bidrage til en bæredygtig fremtid.
Saint-Gobain Nordic Built har underskrevet Nordic Built Charteret. Ved at underskrive bliver Saint-Gobain en af en række virksomheder, som alle har forpligtet sig til at fokusere på Charterets ti principper for at opnå en bæredygtig fremtid inden for det byggede miljø.

- For Saint-Gobain bidrag til en bæredygtig fremtid for det bebyggede miljø en central del af, hvad vi gør. Underskrivningen af Nordic Built Charteret og støtte til initiativet passer godt sammen med vores vision for et "Multikomfort, bæredygtigt byggeri". Vi mener, at der må tages hånd om de miljømæssige indvirkninger fra byggeriet som første skridt på vejen.

I betragtning af den sociale og økonomiske rolle som bygninger, komfort, sikkerhed og velvære spiller, så bør disse optimeres sammen med de miljømæssige aspekter i en livscyklustilgang, siger Thierry Lambert, som er General Delegate for Saint-Gobain i de nordiske og de baltiske lande.

Initiativ fra det Nordiske Ministerråd

Nordic Built er et initiativ fra det Nordiske Ministerråd og en del af Nordic Innovation. Programmet er et initiativ, som skal accelerere udviklingen af bæredygtige bygningskoncepter i de nordiske lande.

Nordic Built programmet består af tre moduler. Et modul er Charteret, et andet er en designkonkurrence om renovering af fem bestemte bygninger. Og det tredje modul er et finansieringsprogram for innovation, F&U og demonstrationsprojekter.

- Vi er rigtig glade for Saint-Gobain Nordics tilslutning til Nordic Built. Som stor materialeproducent er de centrale, for at visionen om bæredygtigt byggeri kan realiseres i praksis, siger Trine Pertou Mach, seniorrådgiver ved Nordic Innovation og projektleder af Nordic Built.

I de nordiske og de baltiske lande har Saint-Gobain 13.000 ansatte inden for en lang række brands. Saint-Gobain brands omfatter Isover (isoleringsløsninger), Gyproc (letvægtsbyggeløsninger), Weber (facade-, gulv- og vægløsninger), Ecophon (akustiske løsninger), Vetrotech (brand- og sikkerhedsglas), Glassolutions (glas- og rudeløsninger).

Brdr. Dahl (specialist i VVS, ventilation og air conditioning) samt Optimera (forhandler af gængse byggematerialer) er de to vigtigste mærker inden for Saint-Gobains byggedistributionsdivision

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093