23948sdkhjf

E-mail marketing formidler budskabet til kunderne

E-mails bliver konstant sendt rundt fra et sted i verden til et andet. Det er gratis adgang til at udveksle informationer.

Dette åbner døre for virksomheder, da de kan bruge mail som en markedsføringsstrategi. E-mail marketing kan, hvis brugt korrekt, skabe kontinuerlige resultater for de virksomheder der benytter sig af det. Læs mere om e-mail marketing i teksten nedenunder.

E-mail i daglig brug
E-mails bliver sendt hver dag og hvert minut, fra et sted i verden og til et andet. Det gode ved mailkorrespondance er at der ikke er nogen begrænsninger for hvor langt det kan række. Mails er et så udbredt fænomen at næsten alle mennesker i vesten har sin egen personlige e-mail konto, hvor de kan modtage og afsende mails. Der er næsten 4 milliarder af mennesker der har en e-mail konto i hele verden. Dette svarer til at 50% af verdens befolkning bruger og sender e-mails. Dette giver dermed et utroligt bredt netværk og kommunikationsmuligheder, som det er op til det private individ at være herre over. Det er dog ikke kun den private forbruger der bruger mail. Mange virksomheder bruger e-mails som markedsføring. E-mail marketing er en omkostningsfri digital løsning for virksomheder der kan sikre kontinuerlige resultater på lang sigt.

E-mail marketing består endnu
E-mail er ikke et nyt netværksmedie og e-mail marketing er dermed ikke nyt på markedet for markedsføring og reklame optimering online. Det har eksisteret i mange år og det har derfor flere gange været beregnet som out datet og er blevet spået til at uddø flere gange over de mange år. Men på trods af forudsigelserne beholder e-mail marketing dens plads som markedsføringsværktøj for næsten alle virksomheder. Dette skyldes i store træk det store netværk som der er adgang til, kombineret med måden kommunikationen foregår. Dette kan forstås således at kommunikationen over mail er attraktiv i form af dens mulighed for at indeholde et større indhold. Det vil derfor være nemmere for virksomheder at formidle deres budskab og information til deres kunder.

Manuelle og automatiserede e-mails
Når man snakker om e-mail marketing, ser man på to typer for mails:

Den manuelle:
Den manuelle mail modtager kunderne, når der er et specifikt budskab som virksomhederne gerne vil give til bestemte kunder.
Dette kan være i tilfælde af:

- Pris Reduceringer
- Tilbud
- Aftaler og information

Den automatiserede:
Den automatiserede mail modtager kunderne, når de udfører en specifik handling der derefter trigger de automatiserede mails, som f.eks. at tilmelde sig nyhedsbrevet.

 

Send til en kollega

0.047