Facebook annoncering er hensigtsmæssigt for mersalg
Online reklamer er nu den førende marketingsstrategi for opstart virksomheder både store og små. Det øgede brug af online marketing kan skyldes den øgede mængde aktivitet der ses på nettet af bruger i alle aldersgrupper. Folk handler hyppigere på nettet frem for i fysiske butikker og dermed skal eksponeringen af reklamer for kunderne være hvor der er mest trafik som eksempelvis ved annoncering på facebook. Alt dette kan du læse mere om i teksten her.
Online reklamer er mere optimalt
Når man snakker om eksponering af reklamer, er formålet at flest kunder muligt ser og registrere reklamerne. Dermed, når shopping og faren på nettet er øget, vil det være hensigtsmæssigt at placere sine reklamer online, frem for fysiske skilte og bannere. Efterspørgslen for reklamer online har skabt et nyt erhverv der uddanner eksperter i alt den teknik der ligger bag medier og de muligheder som medie tjenester kan tilbyde. Disse erhverv, også kaldet marketingbureauer kan præcisere den enkelte virksomhed til den medietjeneste de ønsker eksponering på, med det formål at opnå størst muligt salg og dermed omsætning.
Facebook som foretrukket medietjeneste
Den medie tjeneste der er foretrukket blandt marketingbureauer og virksomheder er oftest facebook. Dette skyldes at facebook har det højeste antal aktive brugere indenfor medietjenesterne:
- Instagram
- Whatsapp
- Messenger
Disse medier er yderligere ejet af Facebook koncernen. Facebook fænomenet er så kendt verden over, og ved statistik ser man at ca 50% af verdens befolkning har en facebook bruger og er aktive på denne. Der er derfor stor mulighed for at nå alle målgrupper og aldersgrupper fra 13 år og op. Dette er en kæmpe værdi for virksomheder der vil nå deres potentielle forbrugere inden de er bekendte med virksomhedernes brand.
Facebook annoncering
Når man bruger annoncering på facebook vil tjenesten ved brug af dataindsamling kunne se hvilke brugere den specifikke facebook annoncering, vil have den største interesse og effekt ved, og om dette fører til øget salg. Dette ser man ved brug af Facebook pixel sporing.
Facebook pixel sporing: Det er vigtigt for virksomhederne at vide om deres annoncering på facebook er hensigtsmæssigt og kreere mersalg for virksomheden. Dermed bruges pixel sporing. Dette er en kode der integreres på virksomhedens website, som måler websitets antal besøgende og de antal facebook brugere der ser deres facebook annoncering. En anden funktion for pixel sporing er demografiske oplysninger om sine besøgende og deres adfærd på medie tjenesten.