23948sdkhjf

Kom godt ind ad porten

Førstehåndsindtrykket er utrolig vigtigt for hvordan vi mennesker opfatter hinanden.

Faktisk vil de fleste af os, danne os en mening om nye mennesker i løbet af de første 20 sekunder. Med det i baghovedet, så skal man som virksomhed virkelig gennemtænke, hvordan kunder og samarbejdspartnere bliver mødt. En vellykket virksomhed skal være sikker på at give et godt førstehåndsindtryk.

En god velkomst
Det første indtryk man får af virksomheden, er det første man ser. Altså det første indtryk får man allerede ude ved porten. De fleste virksomheder har selvfølgelig et indgangsparti, hvor kunder og samarbejdspartnere allerede begynder at danne sig en mening om virksomheden. Selv om det kan lyde ubetydelig om porten knirker eller ej, så er det afgørende, at man allerede her har fokus på at skabe det bedst mulige førstehåndsindtryk. Det er altså vigtigt, at din virksomhed har et præsentabelt indgangsparti, som meget gerne også skal sige noget om virksomheden, og hvad den står for.

Sørg derfor for, at virksomhedens dør eller port giver det helt rette indtryk. Hvis virksomheden f.eks. er en sikkerhedsvirksomhed eller et vagtfirma, så skal porten gerne signalere dette med at være solid. Det nytter ikke noget at have en port, som knirker eller er svær at få op, hvis virksomheden skal vise, at den har styr på forretningen. Sørg derfor for at have de korrekte hængsler til porten, sådan at den åbner let og ubesværet hver gang. Når du skal skifte hængsler, er det ikke sikkert at en håndholdt boremaskine klarer mosten. Du kan finde flere gode søjleboremaskiner hos Harald Nyborg, som også er behjælpelig med de nye hængsler til den gamle port.

Skab et godt førstehåndsindtryk
Når du har fået styr på de fysiske rammer rundt virksomheden, som f.eks. at porten åbnes som smurt, at facaden ser lækker ud, samt at virksomhedens logo og identitet skinner igennem, så er det på tide at kigge på de indre rammer.

Hvis du har en virksomhed, som ofte bliver besøgt af kunder og samarbejdspartnere, så er det selvfølgelig vigtigt, at det hele fremstår præsentabelt - også indenfor. Overvej, hvad du ønsker at signalisere, og hvordan du og dine medarbejder vil fremstå. Alt efter hvilken slags virksomhed det er, og hvem kunderne er, så er det vigtigt at fremstå sådan, at det er genkendeligt i forhold til kunderne. Det er stor forskel på at være et autoværksted og en butik med designervarer. Overvej, om der skal være en form for dresscode i virksomheden eller hvad der skal pryde væggene.

Det er helt afgørende, at man har fokus på det første, kunderne møder, når de kommer ind ad døren. Førstehåndsindtrykket kan nemlig være det, som afgør om en ny samarbejdspartner har spidsede ører eller om han allerede er videre til det næste møde.

Førstehåndsindtrykket har også stor betydning for, hvordan tonen bliver fremadrettet. Et vigtigt møde skal derfor ikke have en dårlig start på grund af en gammel port.

 

Send til en kollega

0.032