23948sdkhjf

Sådan gør du virksomheden indbydende for kunder og besøgende

At stå i spidsen for en virksomhed er en stor opgave, og ofte har man mange forskellige arbejds-opgaver på sig. Der er mange ting, der skal gå op i en højere enhed, og man kan få svært ved at nå alt.

Ønsker du at udvide din kundekreds, er det en god idé at kunne give et godt førstehåndsindtryk, og netop det kan du blive klogere på, hvordan kan gøres her.

Sørg for at der er rent og pænt
Når kunder, besøgende og nye samarbejdspartnere skal besøge dig og din virksomhed, er det vigtigt, at de får et godt førstehåndsindtryk, og derfor er rammerne omkring din virksomhed vigtig. Sørg eksempelvis for at der er rent og pænt – både inde og ude. Så er der én ting mindre, der kan gå galt.

Man ser udendørsarealerne som det første
Som overskriften siger, er udendørsarealerne typisk det første, man ser, når man kommer i bil eller på cykel, og derfor er det vigtigt, at de er pæne og velholdte. Eksempelvis kan du investere i smart stenmel til at anlægge en god parkeringsplads, mens et bed med blomster og buske kan være en god investering.

Byd folk velkomne med en lille godtepose og et smil
Lige gyldigt hvem der besøger, kan et godt førstehåndsindtryk betyde, at der bliver snakket om ens virksomhed, og derfor kan det være en god idé at byde folk velkomne med en lille godstepose og et smil. Det kunne eksempelvis være en kuglepen med din virksomheds logo eller navn på, noget godt til ganen og en flaske vand.

Reklamer kan også hjælpe
Ønsker man at opretholde et godt ry, kan det være en god idé at sørge for, at ens reklamer er fangende og anderledes. Det kan både være reklamer i og udenfor virksomheden. Sørg dog for at holde dem korte og i farver som kan associeres med virksomheden. På den måde vil kunderne og samarbejdspartnerne ubevidst huskes på dig og din virksomhed, hvis de ser en af reklamerne eller møder en bestemt farvesammensætning.

Vær dig selv
Det er vigtigt, at man kan være sig selv, når man holder møder med nye ansigter, og det betyder også, at dine medarbejdere skal trives på arbejdspladsen. Et godt arbejdsmiljø er alfa omega, når der skal formes et indtryk, og besøgende kan med det samme mærke, om dine ansatte kan lide at være på arbejde.

Send til en kollega

0.047