23948sdkhjf

Benytter du dig af Facebook Ads?

Hvis ikke, så følg med her! Gennem Facebook Ads er det muligt at ramme din målgruppe på alle tidspunkter af døgnet.

Hvor brugen folk deres fritid, eller ventetid henne? Svaret er: På Facebook, for at blive opdateret, eller for at slå hjernen fra i en ellers travl hverdag. Fang målgruppen med Facebook Ads på tidspunkter, hvor de er modtagelige overfor dine budskaber. 

Det er med Facebook Ads muligt at skabe nye kunder, eller genaktivere passive kunder. Begge dele bør være en del af din virksomheds overordnede strategi for annoncering på de sociale medier, hvor der her både skal indtænkes Facebook, Instagram, Snapchat og det nye medie Tik Tok. 

Få nye kunder på Facebook
Gennem Facebooks annonceadministrator er det muligt at målrette til personer som befinder sig i din kernemålgruppe. Du kan målrette til personer som f.eks. har fødselsdag i næste måned, og på den måde sprede dit budskab omkring et eksklusivt tilbud på din restaurant, som KUN tilbydes hvis du besøger restauranten på din fødselsdag. Det er med Facebook Ads også muligt, at ramme personer som har børn i alderen 6 - 10 år, personer som interesserer sig for hunde eller alle som bor i en radius af 1 km. fra din butik. 

Genaktiver passive kunder
Tænk hvis dine stamkunder pludseligt får så travlt, at de glemmer dine gode hjemmelavede sandwich? Får et barn, så mulighederne for at købe produkter i fysiske butikker bliver besværlige, eller måske flytter længere væk fra din forretning? Det er netop disse situationer, hvor man gennem Facebook Ads kan sørger for altid at være synlig og relevant overfor din målgruppe, så man ikke risikere at de glemmer en. Gennem remarketing på Facebook, er det muligt at målrette skræddersyede Facebook Ads til personer som tidligere har vist interesse, eller købt dit produkt på et givet tidspunkt. Det er derfor vigtigt, at der både er en strategi for hvordan nye kunder erobres, men også hvordan ens allerede eksisterende kundebase vedligeholdes og genaktiveres. 

Mangler du kompetencerne inhouse?
Det er ikke alle som finder Facebook Ads lige interessant at arbejde med. Det er en platform og verden som hele tiden ændre sig i takt med omverdenen, trends samt nye teknologier. Det er derfor en god idé at vurdere hvorvidt man ønsker at erhverve kompetencerne i sin virksomhed, eller om det i højere grad kan betale sig at outsource til en marketing bureau som er eksperter inden for Facebook Ads. Ved at benytte et bureau som samarbejdspartner, får du muligheden for hele tiden at være med på tidens trends, da du her har med virksomheder at gøre, som kun interesserer sig for netop Facebook Ads og dermed gør alt for hele tiden at udvikle sig i takt med platformen.

Send til en kollega

0.047