23948sdkhjf

Har du styr på din virksomheds digitale tilstedeværelse?

Selvom din virksomhed måske ikke har det store fokus på online synlighed, salg og omtale, så er der med garanti noget at hente – og det skyldes, at op mod 90% af alle informationssøgninger sker på Google.

Altså online. Derfor er den digitale tilstedeværelse så vigtig, også for dig, der ikke er webshopejer eller digital ninja.

Nå din målgruppe, driv trafik til din hjemmeside og skab omtale
Måske tænker du, at din målgruppe ikke er at finde på Google? Med tanke på antallet af søgninger, der foretages på netop denne søgemaskine dagligt, så er der med garanti også et par kunder at hente for dig.

Langt de fleste kunderejser starter netop her, fordi folk står med et behov, et spørgsmål eller en lyst til at vide noget om et emne – og derfor er det så vigtigt, at du er klar med svarene, når der foretages søgninger inden for dit ekspertområde.

Der findes stort set ikke en virksomhed, der ikke er tilstede digitalt i form af en hjemmeside eller en webshop, og derfor er konkurrencen om kundernes opmærksomhed stor. Der findes forskellige måder, hvorpå du kan drive de besøgende til din hjemmeside – og ikke bare hvem som helst, men relevante og konverterende besøgende. Du har sikkert hørt om Google Ads, men kender du til mulighederne og fordelene?

TIP: vidste du, at man gennem Google Ads kan hente leads? En konvertering gennem en Ads-annonce behøver ikke være et salg på en webshop. Det kan også være en tilmelding til nyhedsbrev, download af White Paper, et opkald på telefonen eller anden henvendelse.

Flere besøgende betyder flere kunder
Fordelene ved at annoncere på Google Ads er mange, men først og fremmest så handler det om, at du bliver synlig i de situationer, hvor potentielle kunder efterspørg et produkt eller en service, du sælger. På den måde kan du bruge Ads som pull-marketing.

Med Google Ads kan du gennem bl.a. tekstannoncer, shopping-annoncer, display-annoncer og YouTube-videoannoncer målrette din annonceringsindsats og ramme din målgruppe lige der, hvor de er. Det skyldes, at man med Google Ads kan skræddersy annoncerne efter demografi, geografi, søgeord osv., for på den måde at fange de potentielle kunder, der er relevante for dig

Når først en bruger har klikket på annoncen og besøger dit site, så er der naturligt nok større chance for at vedkommende konverterer og bliver en kunde. Her er det så din fornemme opgave at holde godt på kunden, så han eller kun kommer igen og igen.

4 grunde til at overveje Google Ads
1.       Arbejdet med Google Ads er målbart ned til mindste detalje – og så vælger du selv budgettet.

2.       Du betaler kun pr. klik – den såkaldte PPC/pay per click-metode.

3.       Dine konkurrenter gør det – og gør de det ikke, har du blot en fordel.

4.       Sætter du en annonce op i dag, vil du se resultater allerede i morgen.

Har du brug for hjælp?
Hvis du synes, arbejdet med Google Ads lyder som en mundfuld, der er for stor til dig, dine tidsressourcer og digitale viden, så er der heldigvis masser af hjælp at hente. Der findes mange bureauer i Danmark, som netop beskæftiger sig med denne form for digital markedsføring. Vil du vide mere om fordelene ved at teame op med et professionel Ads bureau, så finder du mere information her.

Send til en kollega

0.032