Førstehåndsindtrykket er vigtigt
Alle business folk ved hvor vigtigt førstehånds indtrykket er, når man møder en ny person. Det er netop det førstehånds indtryk der holder ved, i folks bevidsthed, og det er meget svært at skifte det første billede ud, med et andet. På samme måde er det vigtigt at din arbejdsplads ser skarp ud.
Kunderejsen
Der er mange som har fokus på at mødelokalet skal se godt ud. Det er jo der i kommer til at holde mødet med kunden. Men man skal huske lige at spole tiden tilbage. Indenfor markedsføring taler man meget om kunderejsen, eller customer journey på Engelsk. Kunderejsen starter første gang, at kunden kommer i kontakt med din virksomhed, det man kalder touchpoints. Det kan være alt lige fra mund til mund, eller til at din nye kunde Googler din virksomhed eller ser en reklame fra din virksomhed. Kunderejsen slutter først når kunden er helt ude er jeres system, de har fået dit produkt, og de evaluere dit produkt. I denne rejse er der mange der glemmer udendørsarealet. Men ligesom alle andre tidspunkter i kunderejsen, så gælder rejsen bestemt også fra de kommer ind over fortovskanten, til helt indenfor i mødelokalet. Denne kunderejser handler jo om, hvor man kan være i kontakt med kunden. Så selv om man måske ikke er i direkte kontakt med kunden, på parkeringspladsen, er det stadig et vigtigt at man har gjort alt hvad man kan, for at give sin kunde den bedste og mest optimale oplevelse med din virksomhed.
Parkeringsarealet
Det første dine kunder kommer til at lægge mærke til, at dit parkeringsområde. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg er kommet ind på en parkeringsplads, hvor der har været huller i vejen, forkert eller mangelfuld skiltning. Der skal virkelig ikke særlig meget til, for at din parkeringsplads ser godt ud igen. Det kan bare være en meget simpel ting, som at få lavet friske hvide striber i parkeringsområdet. Og så er det heller ikke særlig dyrt at få lappet, eller for den sags skyld lavet helt ny asfalt. Colas er en af de virksomheder, som har specialiseret sig indenfor asfalt arbejde. De tilbyder både rådgivning, lapning, ny asfalt eller endda genanvendt asfalten. Så der er ingen undskyldninger!
Udendørsarealet med tilhørende indgang
Når nu dine kunder er kommet godt ud af bilen, er det næste skridt på vejen at gå hen til bygningen og indgangen. Her skal man som det første tænke på at guide dine kunder den rigtige vej. Så op med en masse skilte, der viser vejen. Og smæk nu lige nogle ekstra skilte op. Det er så irriterende at rende rundt og ikke vide hvor man skal gå hen. Herefter kunne det være meget fornuftigt at tænke på rygerne. Selvom der er stigende pres på rygerne og det virker som om der er mindre og mindre voksne der ryger i dag, så er der stadig nogen, og uanset om man er med eller imod rygning, bør man respektere deres beslutning. Derfor bør der altid være et askebæger ved indgangen til bygningen. Ved indgangen og ved parkeringsarealet, er det også en rigtig god ide at sætte skraldespande op. Der er mange som lige spiser noget på vejen i bilen, og derfor er det altid rart at kunne smide sit småskrald ud, når man ankommer til sin destination. Hvis man er ude efter en hjemmeside der både kan levere skilte og askebægere samt skraldespande til udendørsarealet, så kan Skiltex klart anbefales.
Det grønne område
Det er altid flot med træer, buske eller andre grønne områder omkring en bygning. Men lige så godt et signal du kan sende til din kunde med alt det flotte grønne du har plantet, kan du også sende det forkerte signal, hvis det ikke bliver passet. Du kan selvfølgelig selv tage jakkesættet af, og finde lugejernet frem derhjemme fra, og bruge hele weekenden på at fjerne mælkebøtter, men få nu bare lavet en aftale med den lokale gartner til at komme lidt oftere end han forvejen måske gør. Det er klart nemmest og det bliver det muligvis også pænere af.