Sådan finder du dit marketingbureau i København
Og det betyder, at det kan være relevant at afsøge nye græsgange og annoncemuligheder. Her tilbyder de digitale kanaler et attraktivt alternativ, der både er nemmere at måle på, lettere at tilpasse løbende og typisk har en højere effekt til en lavere pris. Befinder du dig i hovedstaden, har du et utal af bureauer og reklamevirksomheder, der står på spring for at hjælpe dig. Men hvordan finder du det rigtige marketing bureau København, som kan sammensætte din markedsføring mest hensigtsmæssigt? Det får du en række råd til her.
Vælg specialister – ikke generalister
Det første råd er ofte der, hvor mange risikerer at gå galt i byen. Du bruger ikke en tømrer til at lave dit VVS-arbejde, selvom han er håndværker. Men hvorfor egentlig ikke? Fordi at langt de fleste foretrækker specialister til at løse en fagmands opgave frem for en virksomhed eller enkeltperson, der kan lidt af det hele, men ikke er hundredemetermester til noget. Samme måde kan du med fordel anskue din markedsføring. Vil du hellere have en, der kan en smule annoncering på Google, Facebook, YouTube, Instagram mv., eller en konsulent, der kender et enkelt værktøj ud og ind og kan sikre, at du får maksimal værdi for pengene i lige netop den pågældende platform? Det betyder selvfølgelig, at du mister bekvemmeligheden ved at have et full-service marketingbureau, hvor du kun skal snakke med én virksomhed, men ikke desto mindre får du som hovedregel mere ud af dine annoncekroner, hvis du allierer dig med nogen, som har specialiseret sig i et værktøj eller to frem for at have et grundlæggende kendskab til hele paletten.
Send din opgave i udbud, og få flere løsningsforslag
Man vælger sjældent den første og bedste udbyder af en ydelse eller et produkt, når man skal købe noget i privatregi. Og det kan du med fordel også tage udgangspunkt i, når du skal finde dit marketingbureau i København. Der er hundredvis af bureauer i hovedstaden, der gerne vil hjælpe dig, men hvordan ved du, at bureau X’s approach er den rigtige – og i øvrigt er prissat på en fair måde? Her kan du overveje at sende din opgave i udbud og få flere forskellige forslag til, hvordan de enkelte bureauer ser din case og et bud på en løsning. Det giver dig som annoncør mulighed for at få indsigt i de enkelte strategier, budgetter, initiativer mv. og vælge den plan, der harmonerer bedst med jeres øvrige interessenter og stakeholders.
Lav et indledende testforløb
Det er altid svært, når man skal finde en ny leverandør og/eller samarbejdspartner. Det skyldes, at man skal lære hinanden at kende, herunder alt fra procesflows, øvrige strategier og arbejdsgange. Derfor er det nødvendigt, at begge parter er villige til at investere i hinanden. Her kan et indledende testforløb være en god måde at afstemme forventninger og teste et setup af og evaluere, om det giver mening at gå videre.