23948sdkhjf

Tre gode råd til dig, som driver lille og lokal virksomhed

Det kan være utroligt givende at åbne en lokal forretning. Man kommer tæt på kunderne, og man lære dem personligt at kende, når de kommer tilbage.

Det er derfor en god ide at sørge for, at man driver sin virksomhed på bedste vis, så den kan overleve i lokalbilledet.

Du får derfor i denne artikel tre gode råd til, hvordan du kan optimere din forretning, så den er mest attraktiv for nye kunder. Mangler du for eksempel nyt og pænt tøj til dig og dine ansatte, kan du finde inspiration hos 2-biz, hvor du kan køb 2-biz hos Tryde Andrés. Hvis du gerne vil vide mere om deres brand, så læs mere her

Find dine lokale medier
Når du vælger at sælge dine produkter lokalt, så er det en god ide at række ud til lokale medier. Disse kan nemlig sørge for, at dit navn og din virksomhed bliver set af de mennesker, som bor i den by, som du har valgt at drive forretning i. Når du vælger det lokale medie, så er der en langt større chance for, at de mennesker som ser din reklame, rent faktisk kommer ned i din butik. Din forretning virker langt mere tilgængelig, når den ligger lige nede om hjørnet. Når du rækker ud til de lokale medier, så har du også en mulighed for at finde ud af, hvordan du bedst kommer i kontakt med din målgruppe. Er det den yngre generation, som du gerne vil fange opmærksomheden på, så skal du måske have fat i de sociale medier for lokalområdet. Er det den ældre generation, så er det måske en ide at række ud til det lokale dagblad. Uanset hvilken målgruppe du har, så er det en god ide, at du tænker over, hvor dit firmanavn bliver set. 

Skab lokalt netværk i byen
Du sælger måske et produkt, dette kunne være tøj, men måske sælger du ikke bælter eller tasker, men det gør forretningen længere nede af gaden. Ved at indgå et lokalt netværk, så kan du sende dine kunder videre til en specifik butik, hvis ikke du har muligheden for at hjælpe dem, men den anden virksomhed sender også deres kunder videre til dig, hvis ikke de kan hjælpe. Det er altså en chance for at kunne få fat i flere kunder, uden at du aktivt skal du og søge efter dem. På denne måde sikre du dig også, at kunden ikke går helt skuffet hjem, hvis ikke du kan hjælpe. Ved at sende dem videre, så har du endt ekspeditionen positivt og med et smil. 

Skab events
For bedre at komme i kontakt med de lokale kunder, kan det være en god ide at skabe events med din forretning som ramme. Dette gør, at dine kunder kommer ned i butikken og ser dit udvalg af varer, og de får en mere speciel oplevelse med sig hjem, end hvis det havde været en almindelig shoppedag. Dette kan være alt fra modeshow til ølsmagning alt afhængigt af, hvilken type af forretning du driver, og hvilke målgruppe, som du gerne vil ramme.

Send til en kollega

0.047