23948sdkhjf

Roll up bannere vinder frem hos danske virksomheder

I en tid, hvor markedsføring og kommunikation på en klog, fængende og interessant måde vinder mere og mere indpas i danske virksomheders primære strategi, er særligt én type reklame blevet mere populær i løbet af de seneste par år.

Mange virksomheder oplever nemlig, at helt grundlæggende visuelle markedsføringsmidler har lige så stor – hvis ikke større – effekt på forbrugerne som dyre, smarte internetløsninger i form af bannere eller e-mail marketing.

Effektiv og billig markedsføring
En af de primære årsager til denne udvikling har som nævnt med økonomi at gøre. Med et roll up banner sikrer virksomheder sig nemlig en flot, elegant og let transportabel reklamesøjle, som kan bruges igen og igen, hvad end man skal til messe eller blot vil opgradere kontoret, butikken eller værkstedet lidt.

Det er særdeles effektivt i den forstand, at det let fanger øjet med den typiske størrelse på to meter. Samtidig er det billigt, fordi det er så let at pakke ned og altså kan bruges på flere forskellige steder. Det afhænger naturligvis af kvaliteten på lærredet, hvor mange gange et roll up banner kan rulles ud og ind, men generelt har det en lang livstid sammenlignet med eksempelvis plakater eller et nyhedsbrev, som størstedelen af en given virksomheds primære målgruppe alligevel ikke får læst.

Roll up bannere giver alsidighed
Udover at være billigt og effektivt, er et roll up banner samtidig også en oplagt mulighed for at være alsidig i sin markedsføring. Det koster ikke en formue, og derfor vil mange virksomheder med fordel kunne finde plads i budgettet til mere end ét banner. Det kan eksempelvis være en god idé at bestille ét banner til brug ved messer og et andet til ”hjemme”-brug, det vil sige i den fysiske forretning eller på kontoret, hvor potentielle kunder også vil møde det.

På den måde sikrer virksomheder sig, at de får et konsekvent, men samtidig forskelligartet udtryk i forbrugerens øjne – et nøgleprincip af afgørende betydning i dagens Danmark, hvor både virksomheder og forbrugere bliver bombarderet af indtryk fra reklamer og anden markedsføring. Et roll up banner er altså ikke et direkte salgsforsøg for forbrugeren. Det er nærmere en invitation til at søge information af den pågældende virksomhed.

Gør virksomheden mobil
Der findes mange forskellige roll up bannere på markedet i dag og dermed også mange forskellige størrelser at vælge mellem. Udvalget varierer, alt efter hvilken slags brug banneret skal bruges til. Et roll up-banner kan eksempelvis være beregnet til udendørs brug, mens et andet kan være en budget-model, som kun bruges en enkelt gang.

Uanset hvilket behov, der skal dækkes, er det dog en god idé at gøre sin virksomhed mobil med den fordelagtige størrelse, et sådant banner har. Det er den nye måde at være blikfang på.

Send til en kollega

0.032