Butikker fungerer som branding for online salg
Selv detailbutikker som tjener klart mest på internettet, vælger ikke at lukke deres fysiske butikker, fordi de stadigvæk giver overskud, og de har en stor brandingværdi.
Der er også kommet en stigende tendens til, at webshops begynder at åbne butikker, fordi de kan se, at nogle kunder stadigvæk kun fås på denne måde. I USA har giganten Amazon åbnet bogforretninger på prominente adresser. Selvsamme Amazon var skylden til, at bogbranchens butikker kom i kæmpe vanskeligheder, da Amazon tilbød billige bøger på nettet.
Hvad er det fysiske butikker kan?
Der var mange brancher, der ikke kunne holde til, at internettet kom. Fremfor retail i sig selv var der dog i stor grad tale om butikker, som tilhørte en døende branche. Her kan nævnes musikbutikker, da mp3 og sidenhen streamingtjenester slog dem ihjel.
Men der er alligevel en række ting, som butikker kan:
- Du får stadigvæk en bedre oplevelse. Så længe vi ikke lever i en virtual reality verden, så har butikker stadigvæk noget at byde ind med.
- Spontane indkøb. Der er mange butikker, som er baseret på vores trang til at shoppe uden at være på udkig efter noget bestemt. Når du handler i en Flying Tiger Copenhagen, er det sjældent, fordi du står og mangler noget. Du vil bare gerne se, hvad der er derude.
- Branding. En butik fungerer på samme måde som et stort banner. Når du ser H&M’s butikker alle steder, er du mere tilbøjelig til at handle i dem.
Webshop og butikker skal ligne hinanden
Det vigtigste er, at du skal få den samme fornemmelse, når du handler på din webshop, som du i jeres butik. En hurtig webshop er at foretrække, og her er en Magento webshop et godt bud.