Udbud i byggebranchen
Projekter kan både sendes i udbud i Danmark men også i udlandet til udenlandske virksomheder, som beskæftiger sig med byggeri og anlægsarbejde. Hvis du har beskæftiget dig med byggebranchen og udbud, så kender du sikkert alt til udbudsmateriale; både hvad det skal indeholde, i hvilken rækkefølge, og hvordan sproget i materialet skal være for, at det tager sig bedst ud overfor modtagerne.
Du ved helt sikkert alt om vendinger og de begreber, som er meget specifikke for netop byggebranchen, men ved du også, hvordan sproget i den branche er i andre lande? Det er nemlig ikke sikkert, og sprog i forskellige brancher er meget specifikt og internt, hvilket vil sige, at det er svært at komme udefra og sætte sig ind i sproget og skrive tekster, som passer helt præcist ind i branchens måde at være på og skrive på.
Hvis du skal lave udbudsmateriale, som også skal sendes ud over de danske grænser, så kan det være en stor hjælp for dig selv og virksomheden at få hjælp til at oversætte materialet af et oversættelsesbureau. Med den hjælp, som et specialiseret oversættelsesbureau kan give, kan du nemt og smertefrit få oversat dit udbudsmateriale således, at det er blevet tilpasset til det enkelte marked og sprog.
Som sagt er der mange begreber og ord i byggebranchen, som man skal kende til for at kunne skrive om det og derfor også oversætte til andre sprog. Med en oversætter, som har indgående kendskab til både byggebranchen og til det sprog, din tekst skal oversættes til, får du næsten ikke en bedre kombination.
Få hjælp udefra
Der er ingen skam i at søge om hjælp udefra til for eksempel oversættelse af komplekst udbudsmateriale. Hvis du ikke har indgående kendskab til det land og sproget, som dit materiale skal sendes ud til, vil det tage dig utrolig lang tid at oversætte materialet, og spørgsmålet er, om du overhovedet vil kunne oversætte det tilstrækkeligt godt nok til, at modtageren vil synes, at det er professionelt lavet.
Materiale som for eksempel udbudsmateriale, som skal sendes ud til professionelle branchefolk, skal også fremstå yderst professionelt og seriøst. Det gør dit materiale helt sikkert også på dansk, men det er ikke nemt, når det pludselig også skal gøre det på et nyt sprog. Så hvis du er i tvivl, om det er en oversættelsesopgave, som du kan løfte til det niveau, som du ønsker så søg hjælp fra professionelle og få udarbejdet det bedste materiale. Det kan både spare dig selv og din virksomhed tid, men det kan også sikre jer et ry ude i den store verden, som bygger på, at I er en professionel virksomhed, som gør tingene ordentligt.
I vil gerne lave jeres udbudsmateriale ordentligt, og derfor skal det selvfølgelig være af samme høje kvalitet, uanset om det udgives på dansk, tysk eller kinesisk. Det kan professionelle oversættere, som kender alt til sproget i branchen og i landet i den grad hjælpe dig med.