23948sdkhjf

Rekordregnskab fra Superwood - og forventninger om mere

Superwood kan for andet år i træk levere et rekordresultat, som i 20/21 blev på 13,7 millioner efter skat.

Virksomheder leverer facadebeklædning og terasseløsninger til Danmark, Norge, Sverige og Tyskland. Til Mester Tidendes søstermedie Wood Supply forklarer direktør Ole Dalsgård Nielsen fremgangen med, at tiden passer godt til en trævirksomhed som Superwood.

- Det er jeg stolt over. Vi er jo godt hjulpet på vej af corona, og vi er ikke den eneste virksomhed indenfor vores branche, som har leveret et rekordregnskab. Folk fokuserer meget på forbedring af deres boliger. Vores produkter passer godt til tiden, da vi tænker i bæredygtighed og smukt design, så vi er godt hjulpet på vej af det udefrakommende, siger Ole Dalsgård Nielsen.

For regnskabsåret 21/22 forventer direktøren også, at det bliver til et nyt godt resultat. De er tre måneder inde i det og kan allerede se, at ordrebogen vokser yderligere.

- Derfor tror jeg, det bliver et rigtig godt år, fortæller han.

Nye IT-systemer skal gøde fremtidens vækst

Superwood har også foretaget en lang række investeringer på IT-fronten. Det har indebåret en ny styring til imprægneringsanlægget. Customer Relationship Management (CRM) er også blevet implementeret, som skal styrke relationen til kunderne.

- Vi har på den måde fået bedre styr på, hvilket kunder der giver bedst mening at bruge tid sammen med, siger Ole Dalsgård Nielsen.

- Vi har også fået et nyt ERP-system (Enterprise resource planning, red), som er det system, der styrer hele virksomheden. Det er vi ved at implementere. Det giver os mulighed for at udveksle information med vores kunder, så de kan holde øje med, hvad vi har på lager. Det giver os også mulighed for at bruge håndscannere samt en masse andet.

De nye tiltag giver ifølge direktøren yderligere mulighed for at, Superwood fortsætter sin vækst.

Superwood er en af de mange virksomheder, som bliver påvirket af det store pres på verdens varemarked. Derfor forsøger Superwood at få kunderne til at købe det træ, der er til at skaffe på markedet.

- Vi kommer fra en situation, hvor vi har kunne købe det træ, vi sælger. Nu er det omvendt. Nu må vi sælge det træ, vi kan købe. Det kan være, vi ikke altid kan få de dimensioner og længder, som vi vil have, men det er jo sådan, det hele er nu, siger Ole Dalsgård Nielsen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094