Flügger investerer millioner i digital ensretning af 400 butikker
Malingkæmpen Flügger investerer nu et ”større tocifret millionbeløb” i en digital butiksinfrastruktur, der skal knytte de fysiske butikker sammen med hinanden såvel som med koncernens digitale salgskanaler.
- I dag arbejder vores medarbejdere i flere forskellige systemer, der ikke altid taler sammen på tværs. Med vores nye løsning kan vi nu forene og udnytte alle data i et og samme system, forklarer Flügger-direktør Jimmi Mortensen om baggrunden for tiltaget.
Ændret kundeadfærd
Ifølge direktøren ændrer kundernes adfærd sig løbende, og både de private og de professionelle kunder bliver hele tiden mere digitale. Udviklingen kræver, at Flüggers, internationale butiksnet i fremtiden er langt mere tæt forbundet og reelt er koblet sammen via én central, digital platform.
- Øget tilgængelighed med fokus på tidsomkostningen er afgørende for vores kunder både hos de professionelle og de private forbrugere. Ved at koble butikkerne sammen med alle vores digitale platforme er vi gearet til i fremtiden at kunne levere mere effektive løsninger, endnu bedre service og betjene kunderne ud fra deres individuelle behov, siger Jimmi Mortensen.
Dansk leverandør
Det er den danske leverandør af omnichannel-løsninger og forretningssystemer, Fiftytwo, der er blevet valgt som partner på den nye digitale infrastruktur til samtlige Flügger butikker i fem lande. Fiftytwo leverer i forvejen løsninger til førende, danske detail- og dagligvarekæder som Salling Group, Bauhaus, Illum og Jem og Fix.
- For en virksomhed som Flügger er det afgørende at have en central prismotor kørende, der kan håndtere data fra alle platforme. Det er grundlaget for at kunne levere en kundeunik prissætning, der for eksempel kan tage højde for aktuelle kampagner, personlige rabatter og loyalitetspoint, når butikspersonalet står over for kunden, forklarer Peter Møller, salgs- og marketingdirektør hos Fiftytwo.